جزئیات عبور پهپاد «حسّان» از رادار‌های رژیم صهیونیستی و پرواز در آسمان فلسطین اشغالی

14:28 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۳۳
پهپاد حزب الله لبنان اخیرا موفق شد بدون آنکه توسط سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی رهگیری شود، خود را به عمق اراضی اشغالی برساند.

نشریه لبنانی «الاخبار»، روز سه شنبه، سوم اسفند، در گزارشی به جزئیات عملیات پهپادی اخیر حزب الله لبنان در اراضی اشغالی پرداخت و به نقل از منابع مطلع در مقاومت، نوشت «پهپاد حسّان ساعت ۱۱:۴۰ ظهر روز جمعه به وقت محلی، از منطقه ای در جنوب لبنان به پرواز در آمد و دشمن صهیونیستی با وجود سیستم‌های هشدار و رصد نتوانست این پهپاد را ردیابی کند؛ پس از گذشت نزدیک به یک ساعت این پهپاد شناسایی شد؛ این در حالی است که حسّان پس از طی کردن نزدیک به ۳۰ کیلومتر در آسمان فلسطین اشغالی تا منطقه روش بینا در نزدیکی شهر صفد پیش رفت.»

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به محض ردیابی یک شیء ناشناس در اراضی اشغالی آژیرهای هشدار را به صدا در آورده و برای شناسایی آن تلاش و گنبد آهنین را فعال کرد؛ همچنین یک موشک از نوع «تامیر» به جهتی اشتباه شلیک کرد؛ سپس فرماندهی منطقه شمالی رژیم صهیونیستی یک فروند جنگنده اف ۱۶ را برای انجام ماموریت روانه منطقه کرده، اما به دلیل سرعت زیاد، موفق به ردیابی پهپاد نشده است.

پس از اینکه «گنبد آهنین» در ماموریت خود شکست خورد، جنگنده اف ۱۶ نیز نتوانست پهپاد «حسّان» را ردیابی کند.

رژیم صهیونیستی سپس بالگرد‌های آپاچی را برای تشخیص موقعیت «حسّان» به پرواز در آورده و چند فروند موشک نیز به سمت این پهپاد شلیک کرده است.

با این وجود، پهپاد «حسّان» موفق به مخفی شدن و فرار از ردیابی رادار‌ها شده است.

 

چگونه پهپاد «حسان» رادار‌های رژیم صهیونیستی را دور زد؟

 

صهیونیست‌ها گمان می‌کرند که موفق به سرنگون کردن پهپاد شده‎اند و یک گروه نیز برای بررسی لاشه پهپاد به محل اعزام کردند، اما با این وجود پهپاد «حسّان» موفق شد بدون آسیب به پایگاه خود بازگردد؛ ماموریتی که ۴۰ دقیقه به طول انجامید و «حسّان» پس از طی مسافت ۷۰ کیلومتری با موفقیت بازگشت.

ناکامی رژیم صهیونیستی در سرنگونی پهپاد نشان دهنده یک شکاف بزرگ در برنامه امنیتی، نظامی و فناوری این رژیم است که برای تامین امنیت اراضی اشغالی در نظر گرفته شده است.

خسارت رژیم صهیونیستی به همین جا ختم نمی‌شود بلکه مقاومت لبنان توانست از نقاط زیادی تصویر برداری کند بدون آنکه دوربین‌ها و رادار‌های پیشرفته، پهپاد «حسّان» را پیش از ورود به آسمان فلسطین اشغالی ردیابی کنند.

یک مقام بلند پایه مقاومت لبنان، می‌گوید که پهپاد «حسّان« توانسته از سیستم‌های هشدار عبور کند و بر سیستم‌های راداری پیشرفته رژیم صهیونیستی غلبه کند که ماموریت آن‌ها رهگیری پهپاد‌ها و موشک هاست.

این پهپاد همچنین موفق شده از سیستم راداری «ام ام آر» که ویژه گنبد آهنین است، عبور کند.

«الاخبار»، در پایان نوشت «این رویداد که روز جمعه اتفاق افتاد توهم قدرت پدافندی رژیم صهیونیستی را که چند لایه است از میان برد و به شکل عام شکاف عمیق در آسمان فلسطین اشغالی و به طور خاص در منطقه شمالی الجلیل آشکار کرد؛ آنچه که اتفاق افتاد این است که پهپادی که طول آن بیش از سه متر نبود توانست رژیم صهیونیستی را وارد یک سردرگمی در شمال اراضی اشغالی کند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *