زمینه آزادی ۱۰ نفر از مددجویان زندان شهربابک با استفاده از تمهیدات قانونی فراهم شد

13:26 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۲۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از زندان شهرستان شهربابک، زمینه آزادی ۱۰ نفر از مددجویان این زندان معادل ۱۵ درصد از جمعیت کیفری این زندان با استفاده از راهکار‌ها و ارفاقات قانونی فراهم شد.

 - یدالله موحد و جمعی از معاونان دادگستری ضمن سفر به شهرستان شهربابک، از زندان این شهرستان بازدید کرده و با مددجویان این زندان به صورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در این بازدید ضمن تاکید بر لزوم رعایت مفاد حقوق شهروندی در زندان ها، اظهار کرد: تکریم مددجویان و بازسازی شخصیت فردی و اجتماعی آن‌ها می‌تواند زمینه ساز افزایش بهره وری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی شود.

وی همچنین بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و اشتغال جدی زندانیان و مراقبت‌های پس از خروج از زندان تاکید کرد و ادامه داد:در شهرستان شهربابک زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور اشتغال زایی برای مددجویان آزاد شده و توسعه مراقبت‌های بعد از خروج از زندان وجود دارد و بر این مبنا از ورود مجدد مددجویان به زندان‌ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به عنوان یکی از سیاست‌های مهم قوه‌قضاییه مورد تأکید قرار داد و از قضات و مسئولان قضایی خواست با بازدید‌های مستمر از زندان در جریان امور و مشکلات قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه ورزند.

موحد در این بازدید با تعدادی از زندانیان از نزدیک دیدار و دستوراتی در راستای حل مشکلات و درخواست‌های قانونی آن‌ها صادر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *