رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشنهاد مربوط به اعطای سهام عدالت به جاماندگان به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

9:59 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۱۲۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نمایندگان در خصوص اعطای سهام عدالت به جاماندگان را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.
- نمایندگان در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، پیشنهاد الحاقی علی‌اکبر بسطامی به تبصره ۲ لایحه بودجه را بررسی کردند.

وی در توضیح پیشنهاد خود گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها و بحث سهام عدالت مهم‌ترین برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی است و پرچالش‌ترین مباحث بودجه سال آتی، هدفمندکردن یارانه، ارز ترجیحی و بحث دفاع از محرومین و مستضعفان است که در راس آن سهام عدالت جای دارد. متاسفانه عده‌ای از خانواده‌های محروم نتوانستند تاکنون از سهام عدالت بهره‌مند شوند و از این قافله عقب ماندند. براساس پیشنهاد بنده، دولت مکلف است از محل باقی‌مانده سهام عدالت در شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی باقی سهام را به نیازمندان جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اعطا کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره این پیشنهاد گفت: بیش از یک سال است که کمیسیون اقتصادی بحث سهام عدالت را پیگیری می‌کند و دفتر مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند. اکنون ما این پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی و نمایندگان دولت هم میزان دقیق افرادی که جا مانده‌اند مشخص شود و هم میزان منابع روشن گردد تا حق کسی ضایع نگردد و به همه جاماندگان تعلق گیرد.

در نهایت رییس مجلس شورای اسلامی اخطار را به رای گذاشت و با موافقت نمایندگان و با استناد به ماده ۱۹۴ آئین نامه این پیشنهاد را جهت بررسی و تکمیل به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *