رئیس کل دادگستری استان کرمان: تعامل بین مدیران و ارتباط با مردم از سرمایه‌های نظام است

9:14 - 03 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۱۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ارتباط با مردم و تعامل بین مدیران سرمایه‌های گرانسنگ نظام و کشور است و نباید از آن چشم پوشی کرد، زیرا عملکرد جزیره‌ای و خنثی کردن عملکرد‌ها از سوی مدیران موجب می‌شود مردم متضرر شده و روند پیشرفت کشور کند شود.

-  یدالله موحد در دیدار با امام جمعه شهرستان شهربابک با تاکید بر این مطلب که مردم اگر پویایی و تحرکات مسئولان را ببینند، به آینده نظام و کشور امیدوارتر می‌شوند، گفت: مردم با مشاهده روند پویای امور، پشتیبانی خود از مسئولان را بیشتر می‌کنند و این کمک، بزرگترین سرمایه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ضروت مردم محوری در حوزه‌های مدیریتی تاکید و تصریح کرد: مدیری که منقطع از مردم باشد، هیچ قدمی نمی‌تواند بردارد، اما اگر سرمایه اجتماعی خود را حفظ کند، مردم مسیر را برای توسعه امور باز کرده و پشتیبانی می‌کنند و به کار‌ها قوت می‌بخشند و کار‌ها پیش می‌رود.

وی  با اشاره به این مطلب که تاکید دستگاه قضایی بر تعامل مثبت و سازنده با عامه مردم است، بیان کرد: مقامات قضایی، انتظامی، امنیتی و ... نیز همواره بر تعامل با عامه مردم حرکت کرده اند، اما مردم انتظار دارند که با عوامل مخل امنیت و آسایش آن‌ها برخورد شود و  برخورد‌های قضایی با افرادی که در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و هنجارشکنی هستند، بر این مبنا انجام می‌شود.

موحد گفت: عدالت گستری، ایجاد ثبات و توسعه نظم اجتماعی از جمله وظایف دستگاه قضایی در مسیر تعادل بخشی به عملکرد‌ها و ترغیب دستگاه ها، مدیران و مردم به قانون مداری و رعایت قانون است؛ دستگاه قضایی در غالب حوزه‌های قضایی استان کرمان با وجود تمامی دشواری‌ها به خوبی در مسیر عدالت محوری و توسعه قانون مداری حرکت می‌کند.

وی به حجم بالای کار در دستگاه قضایی برای رسیدگی به دعاوی نیز اشاره و بیان کرد:دستگاه قضایی با کاهش حجم دعاوی می‌تواند کار‌های بزرگ و خلاقانه‌ای را انجام دهد و در این مسیر حمایت‌های مردم و ائمه جمعه و جماعات به مدیران قضایی آرامش می‌بخشد.

حجت الاسلام انصاری امام جمعه شهرستان شهربابک نیز از  عملکرد مثبت دستگاه قضایی در شهرستان شهربابک تقدیر کرد و گفت: تعامل و همراهی قانونمند مسئولان قضایی با مدیران حوزه‌های مختلف قابل تقدیر است ائمه جمعه و جماعات از اقدامات دستگاه قضایی در راستای مبارزه با فساد، زمین خواری و ... حمایت می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *