وزیر نیرو مطرح کرد: امضای ۶ سند همکاری اقتصادی میان ایران و قطر/ حجم مبادلات تجاری دو کشور افزایش می‌یابد

22:22 - 02 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۰۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر گفت: امروز پس از استقبال امیر قطر از رئیس جمهور و نشست دو جانبه، چهارده سند همکاری بین هیئت‌ها مبادله و به امضا رسید که ۶ سند آن در حوزه‌های اقتصادی بود.

_ علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در ارتباط تصویری زنده از دوحه با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: امروز پس از استقبال امیر قطر از رئیس جمهور و نشست دو جانبه، چهارده سند همکاری بین هیئت‌ها مبادله و به امضا رسید که چهار سند اول در حوزه سیاسی، همکاری‌های دیپلماتیک وتسهیل در صدور ویزا بود و چهار سند بعدی در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی به امضا رسید.

وی افزود: شش سند هم در حوزه‌های اقتصادی که عمدتا مربوط به فعالیت‌های انرژی و برق، در حوزه بندری، حمل ونقل دریایی و زمینی و همچنین همکاری‌ها در حوزه استاندارد، گردشگری و مناطق آزاد بود به امضا رسید.

وزیر نیرو اظهار داشت: در حال حاضر حجم مبادلات دو کشور حدودا ۲۰۰ میلیون دلار است در حالیکه ظرفیت مبادلات خیلی بیشتر از این عدد است که با امضای این اسناد و تاکید روسای دو کشور امیدواریم در آینده به حجم روابط بالاتری برسیم.

محرابیان در خصوص زمان اجرایی شدن این اسناد هم گفت: تقریبا همه اسناد اهداف اجرایی دارند و دستگاه‌های مختلف مسئول اجرای آن شدند، آیت الله رئیسی نیز تاکید داشتند که از همین امروز دستگاه‌ها باید فعال شوند و هرچه سریعتر این اسناد را اجرایی کنند.

وی درباره دستور کار نشست مجمع صادرکنندگان گاز در دوحه نیز بیان داشت: فردا ششمین اجلاس کشور‌های صادر کننده گاز خواهد بود که روسای جمهور و روسای هیات‌های شرکت کننده سخنرانی خواهند کرد، در این اجلاس در حوزه استحاصل و به ویژه فروش گاز، میعانات گازی و گاز مایع؛ تصمیم گیری، هدف گذاری و قیمت گذاری می‌شود، اجلاس بسیار مهمی است که رئیس جمهور کشور ما هم از سخنرانان اصلی این اجلاس خواهند بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *