وزیر کشور: الگوی مهاجرت مطلوب مورد توجه قرار گیرد

15:03 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۷۲۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور گفت: براساس سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، الگوی مهاجرت مطلوب به مناطقی که ظرفیت جذب جمعیت دارند؛ باید مورد توجه قرار گیرد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در نشست شورای اجتماعی کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: مهاجرت یکی از موضوعات مهم اجتماعی در کشور است که نیازمند تدبیر صحیح و عالمانه است.

وزیر کشور گفت: مهاجرت در ذیل سیاست‌های جمعیتی مطرح می‌شود و از این رو به کارگیری مدیریت دقیق و علمی در این خصوص ضرورت دارد.

 وحیدی اضافه کرد: در نظر داشته باشیم که با توجه به تنوع قومی و مذهبی در ایران مهاجرت از بخش‌هایی از کشور به بخش‌های دیگر می‌تواند به تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی کمک کند.

وی ادامه داد: با این حال نباید مهاجرت به رویه‌ای یک طرفه و صرفا در مقاصد مشخص نظیر کلان شهر‌های کشور اتفاق بیفتد.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور تصریح کرد: روند مهاجرت باید با فضای سرزمینی و ظرفیت زیستی هر منطقه متناسب شود.
 
 وحیدی بر توجه جدی به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در این زمینه تاکید کرد و گفت: حفظ و جذب جمعیت در مناطق روستایی و به خصوص نقاط مرزی کشور به صورت جدی دنبال شود.

وی رسیدگی به وضعیت ساکنان مناطق مرزی را خواستار شد و آن‌ها را حافظ و نگهبان سرزمین و تمامیت ارضی کشور دانست.

وزیر کشور در پایان با اشاره به اینکه نیازمند تحقیقات و پیمایش‌های علمی متقن در مسئله مهاجرت در کشور هستیم بر همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه جمعیت شناسی با توجه به نیاز کشور تاکید کرد.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *