اجرای احکام مجرمان حرفه‌ای به صورت ویژه در اولویت دادگستری اصفهان قرار گرفت

14:03 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۶۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: اجرای احکام مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک به صورت ویژه و سریع در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفت.
- ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای دادگستری استان اصفهان با حضور اعضا تشکیل شد.
 
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اینکه تهدید آسایش و امنیت عمومی خط قرمز مجموعه قضایی استان اصفهان است، تاکید کرد: مجرمان حرفه ای، سابقه دار و خطرناک از دسته افرادی هستند که مخل نظم، امنیت، آسایش و آرامش مردم بوده و دستگاه قضایی با رصد اطلاعاتی، کنترل، برخورد و اعمال مجازات قاطع با این افراد را با جدیت در دستور کار دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزود: انجام انگشت نگاری مکانیزه، تشکیل، راه اندازی و تجهیز کامل بانک اطلاعاتی جامع از این افراد برای اعلام سوابق از ابزار و ضروریاتی است که قاضی را از ابتدای تشکیل پرونده و شروع تحقیقات مقدماتی در دادسرا و همچنین صدور قرار تأمین متناسب تا صدور احکام تعیین مجازات با جنبه بازدارندگی بالا کمک می‌کند. از دستگاه‌های متولی خواسته ایم به فوریت نسبت به نهایی شدن آن اقدام لازم را معمول دارند.

وی در خصوص پرونده‌های این افراد در واحد‌های اجرای احکام حوزه‌های قضایی سراسر استان اصفهان گفت: مقرر شد کمیته‌ای جهت بررسی این موضوع، میزان تعیین مجازات‌ها ،تشخیص میزان بازدارندگی با توجه به نوع جرم و آثار و تبعات ناشی از آن و اجرای سریع احکام پرونده‌های موجود تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین انجام مقدمات لازم برای معرفی اراذل و اوباش، مجرمان سابقه دار و خطرناک به مردم با رعایت موازین شرعی و قانونی را از دیگر برنامه‌ها و مصوبات این ستاد در برخورد با مخلان نظم و امنیت اعلام کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *