«برخیزید» به چاپ سوم رسید/ خاطرات آهنگساز پارتیزانی انقلاب

14:30 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۶۹۷
چاپ سوم کتاب «برخیزید»؛ خاطرات شفاهی سیدحمید شاهنگیان، آهنگساز ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی توسط انتشارات «راه‌یار» روانه بازار نشر شد.

- چاپ سوم کتاب «برخیزید»؛ خاطرات شفاهی سیدحمید شاهنگیان، آهنگساز ترانه‌ها و سرود‌های انقلابی توسط انتشارات «راه‌یار» روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، سیدحمید شاهنگیان از جمله هنرمندانی بود که در واقعه خونین ۱۷شهریور ۱۳۵۷ حضور داشت و از همان زمان، معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود. با همین انگیزه بود که به تنهایی و در خفقان آن دوران، سرود ۱۷شهریور را به یاد شهدای این واقعه تولیدکرد.

«برخیزید» به چاپ سوم رسید/ خاطرات آهنگساز پارتیزانی انقلاب

به همین ترتیب، او تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرود‌ها یا نقل بی‌نظیر «برخیزید‌ای شهیدان راه خدا»، «خمینی‌ای امام» و... را نیز برعهده داشته است. پس از انقلاب نیز تا سال ۱۳۶۰ از سوی رئیس وقت سازمان صدا و سیما، مسئولیت امور موسیقی این نهاد را به عهده گرفت و در شرایط ویژه آن دوران، شاهد چالش‌های زیادی در این عرصه بود که خاطراتی مهم و شنیدنی دارد و بخش‌هایی از آن، در کتاب «برخیزید» روایت شده است.

براساس این گزارش، چاپ سوم کتاب ۲۰۸ صفحه‌ای «برخیزید» نوشته روح‌الله رشیدی، در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقمندان جهت تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *