رئیس کل دادگستری خوزستان از ندامتگاه سپیدار اهواز بازدید کرد

8:48 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۶۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان با حضور در ندامتگاه سپیدار اهواز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه کیفری، با تعدادی از زندانیان نیز به صورت چهره به چهره دیدار داشت.

- حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با حضور در ندامتگاه سپیدار اهواز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه کیفری، با تعدادی از زندانیان نیز به صورت چهره به چهره دیدار و پس از شنیدن مسائل و مشکلات قضایی آنان، دستورات لازم درخصوص رسیدگی به موارد مطرح شده را ابلاغ کرد.

در این بازدید که با حضور جمعی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان، مدیر کل زندان‌های خوزستان و جمعی از معاونین دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی از افزایش ۱۶۰ عدد پابند الکترونیکی جدید خبر داد و ضمن قدردانی از پیگیری‌های مدیرکل زندان‌های خوزستان در این خصوص، گفت: هم اینک بیش از ۳۳۰ نفر از محکومان واجدشرایط استان این فناوری استفاده می‌کنند که با افزوده شدن موارد جدید، قابلیت افزایش آن تا ۵٠٠  مورد فراهم شده است.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش بازدید‌های موثر و هدفمند قضات از زندان‌ها به منظور رسیدگی به درخواست‌های زندانیان و اتخاذ راهکار‌های زندان‌زدایی در فرایند رسیدگی به جرائم تاکید کرد و افزود: هدف ما از این بازدید‌ها تحقق منویات و سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضاییه در حوزه ساماندهی امور زندانیان، کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری و زندان‌زدایی و حبس‌زدایی است.

رئیس دادگستری خوزستان از شتاب گیری روند ساخت، نوسازی، بازسازی و بهسازی موسسات کیفری در استان خبر داد و ضمن اشاره به احداث اندارزگاه‌های ۵۰۰ نفره در ندامتگاه سپیدار اهواز، گفت: پیرو تاکیدات رئیس قوه قضاییه، بنا داریم از ظرفیت سایر نهاد‌ها در فرآیند بهبود امور زندان‌ها استفاده کنیم که در همین راستا به زودی از استاندار خوزستان جهت بازدید از زندان‌ها و کمک به فرایند توسعه هدفمند موسسات اصلاحی و تربیتی استفاده دعوت می‌شود تا از نزدیک در جریان شرایط و امور قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی افزود: این همکاری‌ها قطعا در استقرار امنیت پایدار در استان بسیار موثر خواهد بود.

در جریان بازدید و رسیدگی قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان، بیش از ۵۰ نفر از زندانیان به صورت چهره به چهره با رئیس کل دادگستری استان و مقامات قضایی همراه دیدار و مسائل و مشکلات خود را با آنان در میان گذاشتند.


برچسب ها: قوه قضاییه زندان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *