صالحی‌امیری: ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته المپیک مشکل‌ساز خواهد شد/تا امروز تصمیمی برای ثبت نام در انتخابات نگرفته‌ام

15:41 - 30 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۵۲۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها در مقام موافقت یا مخالفت برنیامدیم، چون در جریات تدوین آن نبودیم.

- سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری که بعدازظهر امروز (شنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*دلایلی مبنی بر اینکه بودجه وزارت ورزش و کمیته نباید ادغام شود را به نهاد‌های مختلف ارائه دادیم. سوال ما اینست که با ادغام بودجه چه مشکلی از ورزش کشور حل خواهد شد؟

*اعتقاد داریم با این ادغام هیچ مشکلی حل نمی‌شود و مشکلاتی ایجاد خواهد شد. اگر بحث نظارت است، دیوان محاسبات و سارمان بازرسی در کمیته مستقر هستند و نظارت می‌کنند. ضمن اینکه این ادغام باعث ورود نهاد‌های بین المللی می‌شود. مسئولیت نظارت، هدایت و اعزام به مسابقات المپیک بر عهده کمیته ملی المپیک است.

*ضمن اینکه فرایند وصول بودجه فرایند سختی است. با این ادغام انگیزه وصول بودجه از کمیته ملی المپیک سلب خواهد شد.

*ارزیابی ما اینست که مجلس به این طرح رای نخواهد داد، اما هر تصمیمی که مجلس بگیرد برای همه نهاد‌ها لازم‌الاجرا خواهد بود.

*قبل از هر سفری ابتدا تاریخ ملاقات‌ها نهایی می‌شود و پس از آن به سفر می‌رویم. این اتفاق در همه مجامعی که شرکت کرده‌ایم انجام شده است. برای سفر چین و حضور المپیک زمستانی هم این قرار دیدار‌ها تنظیم شده بود.

*وزیر ورزش فردی ورزشی است که با قواعد بین‌المللی آشناست. با مدیران کمیته ملی المپیک دیدار داشتیم. در خصوص فدراسیون‌های بین‌المللی سوال کردند. تیراندازی تعببن تکلیف شد. ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم انشالله تعیین تکلیف می‌شوند.

*صبح دوشنبه با باخ قرار ملاقات داشتیم. تقاضا کردیم ملاقات یکشنبه برگزار شود، اما او امکان حضور در روز یکشنبه نداشت. سجادی دغدغه حضور در جلسه هیئت دولت را داشت. وقتی ما این موضوع را به مقامات کمیته بین‌المللی المپیک عنوان کردیم و هیچ بارخورد منفی از سوی آن‌ها ندیدیم.

*در خصوص سفر مدیران ورزش عراق به ایران، ارتباط نزدیک بین ملت‌های دو کشور برای حضور در اربعین خیلی مهم است. در ۴۰ سال گذشته حوادثی اتفاقدافتاد که رشدی در این کشور صورت نگرفت و ورزش عراق دچار افت جدی شد.

*آن‌ها اعلام کردند با ۱۰ رئیس فدراسیون به ایران می‌آیند. ما اعلام آمادگی کردیم. این دیدار در سطح وسیع به توسعه ورزش دو کشور کمک خواهد کرد و اثرات آن را در آینده خواهید دید.

*باور داریم که همراهی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بابد با هم همراه باشند. در چهار دهه گذشته مناقشه بین این دو نهاد مشکلات زیادی ایجاد کرد.

*در خصوص اساسنامه فدراسیون‌ها در مقام موافقت یا مخالفت برنیامدیم، چون در جریات تدوین آن نبودیم. باور دارم اراده وزیر ورزش در برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها است. ما به عنوان کمیته ملی المپیک تلاش می‌کنیم با رایزنی با وزارت ورزش و فدراسیون‌ها این روند را تسریع کنیم. ما نیارمند تعیین تکلیف فدراسیون‌ها هستیم.

*برگزاری هر چه سریعتر مجمع کمیته ملی المپیک به نفع این کمیته، وزارت ورزش و ورزش قهرمانی است. چون ۳ رویداد مهم در پیش داریم. بلافاصله مسابقات کسب سهمیه خواهیم داشت.

*مصمم هستم با حمایت وزیر ورزش و اعضای کمیته ملیرالمپیک درربهار سال آینده انتخابات را برگزار کنم، اما انتخابات باید در چارچوب اساسنامه و منشور المپیک باشد. تا امروز روندی که طی شده قانونی است.

*در خصوص اینکه من برای انتخابات ثبت نام می‌کنم یا خیر، تا امروز تصمیمی برای ثبت نام نگرفته ام.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *