قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی دارد

12:26 - 30 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۴۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: برخلاف افزایش قیمت انس جهانی قیمت ارز روند نزولی داشته به همین منظور قیمت طلا و سکه نسبت به هفته گذشته تغییرات مختصر کاهشی داشته است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: طی هفته گذشته تاکنون قیمت انس جهانی با افزایش همراه بوده، به طور متوسط ۴۰ دلار قیمت هر انس طلا افزایش پیدا کرده و به هزارو ۹۰۰ دلار رسیده است.

وی افزود: برخلاف افزایش قیمت انس جهانی قیمت ارز روند نزولی داشته و با کاهش همراه شده به همین دلیل قیمت طلا و سکه  نسبت به هفته گذشته تغییرات مختصر کاهشی داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بوده و قیمت سکه طرح جدید با ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

کشتی آرای اظهار کرد: قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده همچنین قیمت سکه‌های یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که تا به این لحظه داد و ستد شده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان بوده و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: حباب سکه در محدوده ۱۵۰ هزار تومان بوده که در طول هفته تغییری نداشته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به روند نزولی و ثابت بودن قیمت‌ها دادوستد در بازار طلا و سکه روند عادی داشته است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *