شرایط سخت زمستانی در زندان‌های آمریکا

12:54 - 30 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۴۳۶
یک گزارش نشان می‎دهد که با سرمای هوا در آمریکا وضعیت زندان‎های این کشور برای زندانیان بیش از پیش سخت می‎شود.

- هر زمستان با خود داستان‌های وحشتناک جدیدی از دمای انجماد در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا به همراه دارد؛ در سراسر آمریکا، مقررات مبهم درباره دمای زندان‎ها، راه را برای اجرای روند‌های خطرناک باز می‌گذارد که به آسیب یا بدتر از آن، یعنی مرگ منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه «وِرا»، «آلفردا جونز»، رئیس سازمان حامیان زندانیان آمریکا، می‌گوید که شکایت درباره دمای سرد در زندان‌ها بسیار رایج است.

دمای مناسب زندان‌های آمریکا در طول ۲۰ سالی که جونز از حقوق و ایمنی افراد زندانی دفاع می‌کرده، همیشه موضوعی برجسته بوده است.

اکنون کووید-۱۹، که همچنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا گسترش می‌یابد، تهدیدات بهداشتی را برای افرادی که در دمای بسیار سرد، محبوس هستند، تشدید کرده است.

«جونز»، می‎گوید «زندانیان با آنفولانزا، سرماخوردگی و ذات الریه بیمار می‌شوند؛ این موضوع با وجود دمای پایین در فصل زمستان ادامه دارد؛ همیشه با من تماس می‌گیرند و می‌گویند که در آنجا یخ می‌زنند؛ این مجازاتی به همراه مجازات‌های دیگر است.»

کمیته سازمان ملل علیه شکنجه نگرانی شدید خود را درباره مرگ و میر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا به دلیل دمای غیرقابل تحمل، ابراز کرده است.

این کمیته می‌گوید که آمریکا باید اقدامات فوری را برای رفع هرگونه نقص در مورد دما، سطح ناکافی تهویه و رطوبت در سلول‌های زندان اتخاذ کند.

معاون مدیر موسسه «وِرا»ف نیز می‎گوید «نظام کنونی ما مبتنی بر شیوه‌هایی است که ریشه در برده داری و بی توجهی به انسان‌ها دارد؛ نظام زندان‌های امروزی آمریکا بر تنبیه متمرکز است، نه پرداختن به آسیب‌ها یا عادی سازی محیط؛ سیستم‌ها و کسانی که سیستم را اداره می‌کنند، احساس نمی‌کنند که افرادی که در زندان قرار دارند، مستحق یک تخت گرم هستند.»

سیستم‌های گرمایشی ضعیف در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا همراه با مراقبت‌های بهداشت روانی افتضاح، موقعیت‌های خطرناکی را برای افراد دارای شرایط سلامت روان ایجاد می‌کند.

«رابرت پوزوس»، مدیر سابق آزمایشگاه تحقیقاتی هیپوترمی در دانشگاه مینه سوتا، معتقد است «بدون پتو، تنها کاری که کسی می‌تواند انجام دهد این است که در وضعیت جنین (یعنی بدن جمع شده) قرار بگیرد و امیدوار باشد که توانایی کافی برای مقاومت در برابر کاهش آهسته گرمای بدنش را داشته باشد.»

در بسیاری از زندان‌ها و بازداشتگاه‎های آمریکا، درمان بیماری روانی حاد توسط روانپزشکان انجام نمی‌شود.

به تازگی مشاوری که برای ارزیابی یک زندان در «باتون روژ» به کار گرفته شده بود، دریافت که به افرادی که از آن‌ها در برابر خودکشی مراقبت می‌شود، لباس‌های نازک داده می‌شد و هیچ ملحفه یا پتویی در دمای آنقدر سرد که خطر کاهش دمای بدن را در پی داشت، دریافت می‌کردند.

یکی از افرادی که در چنین شرایطی نگهداری شده، می‎گوید که سعی کرده با فشردن خود در داخل پوشش پلاستیکی تشک، گرم شود.

«جروم لادمن»، مردی که مبتلا به اسکیزوفرنی پارانوئید، ناتوانی ذهنی و اختلال دوقطبی شخصیتی تشخیص داده شده بود، پس از ۱۱ روز برهنه ماندن در سلول انفرادی دچار کاهش دمای بدن شده و جان خود را از دست داده است.

همچنین افرادی که در شرایطی که آمریکا درخواست پناهندگی آن‌ها را بررسی می‌کند در محیط‌های زندان مانند، بازداشت شده‎اند نیز سرمای طاقت فرسایی را گزارش می‌دهند.

افراد بازداشت شده در مرکز پردازش ICE Pine Prairie گزارش دادند که واحد بازداشتی اصلاً سیستم گرمایش ندارد و افسران با روشن کردن فن‌ها و دور انداختن پتو‌ها علیه کسانی که از درجه دما شکایت داشتند، مقابله به مثل می‌کنند.

سلول‌های بازداشت اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا آنقدر سرد هستند که توسط افرادی که آن‌ها را تجربه کرده‌اند به نام جعبه‌های یخی شناخته می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *