رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توقیف ۱۲ ساعته موتورسیکلت‌های متخلف در طرح ویژه پلیس

11:00 - 30 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۴۱۸
رئیس پلیس تهران گفت: پس از توقیف ۱۲ ساعته موتورسیکلت‌های متخلف و دریافت تعهدنامه از موتورسیکلت‌سواران، دستگاه هایشان از حالت توقیف آزاد می‌شود.
- صبح امروز طرح ساماندهی تردد موتورسواران با حضور رئیس پلیس تهران در پایتخت  آغاز شد.لازم به توضیح است که این طرح به منظور ساماندهی تردد موتورسواران در سطح پایتخت اجرا می شود و قرار است تا با افرادی که در این زمینه قوانین را رعایت نمی کنند، برخورد شود.
 
سردار حسین رحیمی گفت: در طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران موتورسیکلت‌های متخلف در ۱۰۳ نقطه در تهران به اضافه مناطق شهرستان ری توقیف ساعتی می‌شوند و با تخلفاتی از جمله عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک (مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک)، حمل بار‌های نامتعارف، رانندگی (موتورسیکلت سواری) بانوان و افراد فاقد گواهینامه موتورسیکلت، موتورسواران فاقد مدارک (کارت، گواهینامه و بیمه نامه) ایجاد آلودگی صوتی و صدا‌های ناهنجار برخورد می‌شود.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: دستگاه موتورسیکلت‌سوارانی که حتی یکی از تخلفات مذکور را انجام دهند، حداقل ۱۲ ساعت توقیف می‌شود.

به گفته سردار رحیمی پس از پایان ۱۲ ساعت، ضمن اخذ تعهدنامه از موتورسیکلت‌سوار متخلف، دستگاهش از حالت توقیف آزاد می‌شود البته باید تمامی خلافی و جریمه‌هایی که آن موتورسیکلت دارد را پرداخت کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *