رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نماینده مجلس: برخی از صندوق‌های بازنشستگی باید تعدیل شوند

4:02 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۷۳۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برخی از صندوق‌های بازنشستگی باید تعدیل شوند گفت: زمانی که ما با یک وزارتخانه عریض و طویل و پر درآمد همچون نفت مواجه باشیم، ایجاد یک صندوق توجیه دارد اما اگر سازمان دیگری بخواهد دست به این اقدام بزند حتما دچار مشکل می‌شود.

علی رضایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به مشکلات در بخش صندوق‌های بازنشستگی گفت: واقعیت این است که تعداد صندوق های بازنشستگی زیاد است و برخی از این صندوق‌ها زیان‌ده هستند.

وی با بیان اینکه برخی از صندوق‌ها به دلیل عدم مدیریت مناسب دچار مشکل می‌شوند، بیان داشت: اساساً برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها نباید صندوق داشته باشند اما اقدام به این مسئله کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ما با یک وزارتخانه عریض و طویل و پر درآمد همچون نفت مواجه باشیم، ایجاد یک صندوق توجیه دارد اما اگر سازمان دیگری بخواهد دست به این اقدام بزند حتما دچار مشکل می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین سازمان و وزارتخانه ایجاد کننده صندوق باید تامین مالی مناسبی داشته باشد تا بتواند صندوق بازنشستگی را مدیریت کند.

رضایی بیان داشت: به واقع بسیاری از صندوق های بازنشستگی ما زیان ده هستند و اگر فکری شود تا این صندوق‌ها کم و یا تعدیل شود خیلی بهتر است و چراکه این مسئله یکی از مشکلات شایع صندوق هاست و نگرانی هایی برای مردم و سهامداران ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مشکلات صندوق‌های بازنشستگی با حرف حل نمی‌شود و باید نشست و به صورت کارشناسانه مشکلات را برطرف ساخت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *