انتقاد روسیه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران دونباس

19:49 - 29 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۳۴۴
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری که داشت به انتقاد از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا دربرابر گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیرو‌های اوکراینی خبر داد.

-  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی مشترکی که با نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در مسکو داشت، به انتقاد از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیرو‌های اوکراینی پرداخت و گفت: نقش ویژه به منظور نظارت برای اجرای توافقنامه مینسک برعهده گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار دارد. این گروه در هفت سال گذشته در مرحله نخست، بطور واقعگرایانه رفتار می‌کرد، اما بعد از آن در گزارش‌های خود از منطقه دونباس، تلاش می‌کرد تا آنچه که در این منطقه می‌گذرد را درست گزارش ندهد و پنهان کند.

 وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تصریح کرد: اما با تلاش ما و به رغم کارشکنی و مخالفت طرف اوکراینی، گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا گزارشی را منتشر کرد و در آن به این که چه طرفی آتش بس در منطقه دونباس را نقض می‌کند اشاره داشته است.

وی اظهار داشت: همینک نیز که منطقه دونباس و جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک هدف گلوله باران نیرو‌های اوکراینی قرار می‌گیرند، شاهد هستیم که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گزارش‌های خود را به گونه‌ای ارسال می‌کند که به تعداد تیراندازی‌ها و گلوله باران مناطق مسکونی اشاره‌ای نمی‌کند. در گزارش‌های این گروه هیچگونه اشاره‌ای به اینکه چه طرفی گلوله باران می‌کند و در کجا خرابی‌ها به بار آمده است، نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت: تلاش خواهیم کرد که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بطور دائم گزارش‌های صحیح ارسال کند که در آن واقعیت‌های میدانی منعکس شود. در زمان حاضر شاهد هستیم که این گروه به لاپوشانی مسائل و خودداری از اعلام مسئولیت ارتش اوکراین در گلوله باران مناطق مسکونی می‌پردازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *