رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار پلیس اتاوا به معترضان محدودیت‌های کرونایی

12:45 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۱۴۱
پلیس اتاوا، به رانندگان کامیون‌هایی که مرکز شهر را محاصره کرده‌اند، هشدار داده است که اعتراضات را پایان دهند یا دستگیر خواهند شد.

- پلیس اتاوا، پایتخت کانادا، به رانندگان کامیون‌هایی که مرکز شهر را محاصره کرده‌اند، هشدار داده است که برای جلوگیری از سرکوب شدن به منظور پایان دادن به اعتراض سه هفته‌ای بر سر محدودیت‌های کرونایی، اعتراضات را پایان دهند یا دستگیر شوند.


به گزارش «گاردین»، استیو بل، رئیس پلیس موقت اتاوا قول داد که در روز‌های آینده تمام مرکز شهر و هر فضای اشغال شده را از معترضان پس بگیرد.


مارکو مندسینو، وزیر امنیت عمومی فدرال کانادا، گروه‌های افراطی را به کمک به سازماندهی تظاهرات در اتاوا و گذرگاه‌های مرزی با آمریکا متهم کرد و بار‌ها مدعی شده که برخی از عوامل دخیل در این اعتراضات می‌خواهند دولت کانادا را سرنگون کنند.

هشدار پلیس اتاوا به معترضان محدودیت‌های کرونایی


پلیس اعلامیه‌هایی را به کامیون داران معترض داد که در آن نوشته شده بود «هم اکنون باید منطقه را ترک کنید. هر کسی که خیابان‌ها را مسدود کند ممکن است دستگیر شود.» پلیس همچنین تعدادی از صد‌ها وسیله نقلیه را که مرکز شهر اتاوا را مسدود کرده بودند، جریمه کرد.


برخی از معترضان و کامیون‌داران اعلامیه‌های پلیس را در توالتی که در مقابل یک کامیون قرار داده شده بود، انداختند.
برخی از کامیون داران برخلاف حکم دادگاه مبنی بر منع چنین رفتاری، بوق‌های خود را به صدا درآوردند.

هیچ خبری از سوی پلیس در مورد اینکه چه زمانی و آیا ممکن است برای پاکسازی صد‌ها کامیون به زور متوسل شوند، وجود نداشت.


این هشدار‌ها دو روز پس از آن صادر شد که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، قانون وضعیت اضطراری را برای پایان دادن به اعتراضات اعلام کرد.


ترودو روز چهارشنبه گفت «این وظیفه سیاستمداران نیست که به پلیس بگویند چه زمانی و چگونه کار‌ها را انجام دهند. کاری که ما با قانون اضطراری انجام دادیم این است که مطمئن شویم پلیس ابزار لازم را در اختیار دارد. این چیزی است که من، مانند همه ساکنان اتاوا، امیدوارم به زودی اتفاق بیفتد.»

هشدار پلیس اتاوا به معترضان محدودیت‌های کرونایی


برخی از قانون‌گذاران ترودو را متهم می‌کنند که قاطعانه‌تر در برابر اعتراض‌ها حرکت نمی‌کند، در حالی که برخی دیگر او را متهم می‌کنند که در استفاده از اختیارات قانون وضعیت اضطراری بیش از حد عمل کرده است.


بر اساس گزارش ها، همچنان صد‌ها کامیون مرکز اتاوا را مسدود کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *