دادستان همدان: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی ضروری است

10:16 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۱۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان همدان گفت: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه‌تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی ضروری است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کرد تا راه برای دیگر سوداگران باز نشود.
- حسن خانجانی موقر در حاشیه بازدید از رودخانه قروچای شهر مریانج، بر ضرورت پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه‌تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی تاکید و اظهار کرد: نه تنها به جد با ساخت و ساز‌های حریم و بستر این رودخانه برخورد می‌کنیم، بلکه تخریب بنا‌ها و مستحدثات، حتی اگر از سوی دستگاه‌های دولتی که به طور غیرمجاز در حاشیه هر رودخانه‌ای ساخته شده باشد، در دستور کار ما قرار دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: در ابتدا به متخلفان این سازه ها، هشدار و ابلاغ‌های مربوطه با مهلت معلوم داده می‌شود و اگر آنان همچنان بر عمل خلاف قانون خود اصرار کنند، مطابق با قانون پس از تشکیل پرونده در محاکم قضایی، حکم تخریب این ساخت و ساز‌های غیرمجاز بدون اغماض صادر می‌شود.

دادستان همدان با اشاره به اینکه تعدادی از این ساختمان‌ها گویا در فرصت و زمان مناسب و بدون هیچ تذکری بنا شده تصریح کرد: جای سؤال دارد؛ اینکه چرا دستگاه‌های متولی قبل و یا در روز‌های اولیه این ساخت و سازها، هشداری برای جلوگیری از تخلف‌ها نداده اند؟!

خانجانی موقر عنوان کرد: از آنجا که هرگونه اقدام خلاف قانون خط قرمز ما در تمامی بخش هاست، اجازه نمی‌دهیم که این گونه ساخت و ساز‌های غیرمجاز آن هم در مسیر هدایت سیلاب ها، سبب ساز اتفاقات ناگوار شود.

وی با بیان اینکه مردم خواستار اعمال قانون در سطوح مختلف هستند، افزود: پاسداری از بیت المال در حوزه زمین و ویژه‌تر رفع تصرف از منابع عمومی و طبیعی از اولویت‌های این دادستانی است و باید هرچه سریعتر از تجاوز به حریم رودخانه و مسیل‌ها جلوگیری کرد تا راه برای دیگر سوداگران باز نشود.

دادستان همدان ادامه داد: در دره دوست علی شهر مریانج هم در بخش قابل توجهی از اراضی به نحوغیرقانونی ساخت و ساز‌هایی انجام شده، که به زودی تخریب این بنا‌های تخلف ساز هم انجام می‌شود.
 
گفتنی است به همت دادستان همدان تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم رودخانه‌های استان از جمله رودخانه آبشینه، چشمه قصابان و گنجنامه در دستور کار قرار گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *