ورود سامانه بارشی به غرب کشور

9:42 - 28 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۴۵
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز برای برخی از نقاط استان‌های گیلان، زنجان ،قزوین ،ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ، نقاطی از کرمان بارش خواهیم داشت که این بارش‌ها به صورت پراکنده همراه با وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا و پس فردا در بیشتر مناطق کشور  جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد،اگرچه که  در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده پیش‌بینی خواهیم کرد.

نقشینه گفت:از بعد از ظهر جمعه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به غرب کشور برای نقاطی از غرب و شمال غرب بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد.
 
وی گفت:یکشنبه برای غرب، جنوب غرب ،دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی، نقاطی از شمال غرب، گیلان ، مازندران، شمال فارس ،غرب اصفهان و استان مرکزی بارش باران و برف خواهیم داشت.

وی گفت: شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود همچنین لازم به ذکر است که  در ارتفاعات نیز بار‌ش ها به شکل برف خواهد بود.

نقشینه گفت: برای جنوب غرب و غرب بارش‌ها به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهد بود.

وی گفت: دوشنبه گستره بارش‌ها به مناطقی از مرکز، شمال شرق و سواحل شمال کشیده خواهد شد و به تدریج  از بارش‌ها در شمال غرب کاسته خواهد شد.
 
نقشینه گفت :شدت بارش در روز دوشنبه در لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال شرق، خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی پیش‌بینی شده است.
 
این کارشناس هواشناسی گفت:امروز و فردا ارتفاع موج  در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش پیدا خواهد کرد، که هشدار سطح زرد نیز برای مناطق صادر شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت جوی پایتخت نیز گفت: امروز بیشینه دما در تهران  ۱۱  درجه فردا ۱۲ و  تا روز شنبه به ۱۵ درجه می‌رسد،اما از  یکشنبه و دوشنبه تهران ابری و بارانی خواهد شد وطی این روز ها  در برخی از ساعات بارش باران خواهد داشت ،از این رو روز یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما را در تهران خواهیم داشت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *