رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتار دلفین‎ها در جزایر فارو/دولت محلی برای شکار تصمیم‎گیری می‎کند

17:21 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۴۲
بر اساس یک سنت در جزایر فارو، ماهیگیران این جزیره هر ساله در تابستان اقدام به سلاخی دلفین‌ها و نهنگ‌های خلبان در آب‌های این جزیره می‌کنند که این موضوع با واکنش‎های گسترده‎ای همراه شده است.

- مقام‎های جزایر فارو که یک قلمرو خودمختار متعلق به دانمارک است، اعلام کردند که بحث‌هایی را درباره آینده شکار جنجالی دلفین‌ها آغاز کرده است و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش «فرانس ۲۴»، دفتر نخست وزیر جزایر فارو و گروه‌های حفاظت از نهنگ‌ها، می‎گویند که طوماری برای ممنوعیت شکار سنتی دلفین‌ها با تقریباً ۱.۳ میلیون امضا به دولت فارو ارسال شده است.

در جلسه اخیر در «تورشاون» ، پایتخت جزایر فارو، دولت این منطقه نتیجه‌های ارزیابی مجددی را که نخست‌ وزیر این مجمع الجزایر در سپتامبر دستور آن را داده بود، پس از کشتار غیرمعمول بیش از هزار و ۴۰۰ دلفین پهلو سفید اقیانوس اطلس که باعث اعتراض شد، مورد بحث قرار داد.

یک مقام دفتر نخست وزیر جزایر فارو، می‎گوید «این نخستین جلسه بود؛ هیچ تصمیمی گرفته نشده است.»

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/04/3456421_817.mp4']


به گفته وی، انتظار می‌رود در چند هفته آینده تصمیم نهایی گرفته شود و چند گزینه روی میز است.

در سُنت فاروئی‌ها که به‌عنوان «گرین‌ دراپ» یا به اختصار «گریند» شناخته می‌شود، شکارچیان، دلفین‌ها یا نهنگ‌های خلبان را با نیم‌دایره‌ای وسیع از قایق‌های ماهیگیری احاطه می‌کنند و آن‌ها را به بخش کم‌عمق می‌برند، جایی که این دلفین‌ها و نهنگ‌ها در مجاورت ساحل قرار می‌گیرند؛ در نهایت ماهیگیران در ساحل، آن‌ها را با چاقو سلاخی می‌کنند.

هر تابستان، تصاویری از این شکار خونین در سرتاسر جهان خبرساز می‌شود و خشم مدافعان حقوق حیوانات را برمی انگیزد که این عمل را وحشیانه می‌دانند.

اما این شکار همچنان در جزایر فارو از حمایت گسترده‌ای برخوردار است، جایی که حامیان اشاره می‌کنند که این حیوانات برای قرن‌ها غذای مردم محلی را تامین می‌کردند.

به طور معمول، سالانه حدود ۶۰۰ نهنگ خلبان و دلفین به این روش شکار می‌شوند.

اما شکار دلفین‌ها در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در آبدره اسکالا بسیار گسترده‌تر بود و اعتراض بین المللی را برانگیخت و دولت فارو را وادار کرد تا در این رویه تجدید نظر کند.

بر اساس گزارش‎ها، تنها شکار دلفین‌ها در حال حاضر در حال بررسی است، نه کل «سنت گریند.»

در طوماری که از سوی سازمان حفاظت از نهنگ‌ها و دلفین‌ها تحویل داده شده، امضاکنندگان خواستار پایان دادن به این عمل بی رحمانه شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *