آمریکا در صورت هرگونه توافق باید در زمینه‌های بانکی، اقتصادی و فروش نفت راستی‌آزمایی شود

7:02 - 29 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا در صورت هرگونه توافق باید در زمینه بانکی، اقتصادی و فروش نفت راستی‌آزمایی شود و اگر هم در این موارد گشایش نشود، رویکرد ما به صورت یک طرفه به سمت کشور‌های اروپایی نیست.
یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه ما باید در جریان هرگونه توافق با ۱+۴ اقدامات آمریکا را مورد راستی‌آزمایی قرار دهیم، گفت: راستی آزمایی آمریکا هم بسیار آسان است به عنوان مثال آمریکایی‌ها باید تحریم‌های بانکی و اقتصادی ما را از میان بردارند.

وی تصریح کرد: در جریان این راستی‌آزمایی، باید فروش نفت ما آزاد شود و اگر هم در این موارد گشایش نشود، رویکرد ما به صورت یک طرفه به سمت کشور‌های اروپایی نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقتصاد و تجارت بین الملل ما به نحوی است که اصلا ما نیازی به کشور‌های اروپایی و آمریکایی نداریم.

این نماینده مجلس با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگ‌های و حضور در اجلاس اکو بیان داشت: همچنین خوشبختانه پیرو قرارداد تجاری که با چین و روسیه بستیم حتماً این موارد کفاف کار را می‌دهد و ما به حول قوه الهی نیاز جدی به این توافق نداریم.

این نماینده مجلس بیان داشت: با این حال اگر توافقی هم صورت گیرد، برای ثبات امنیت و آرامش دنیا مناسب‌تر خواهد بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *