رئیس سازمان زندان‌ها در بازدید از ندامتگاه محکومان مواد مخدر مازندران: در اداره علمی زندان‌ها به حرفه‌آموزی مددجویان بها می‌دهیم

15:59 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۷۰۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان زندان ها از ندامتگاه محکومان مواد مخدر مازندران بازدید کرد.

_ غلامعلی محمدی در سفر خود به استان مازندران، از ندامتگاه محکومان مواد مخدر این استان بازدید و در جمع مددجویان و پرسنل این مرکز حضور یافت.

رئیس سازمان زندان‌ها در این بازدید، ضمن گفت و گو با مددجویان، در جمع کارکنان این مرکز گفت: به شخصه از داشتن پرسنل و همکارانی مثل شما افتخار می‌کنم چرا که علیرغم صعوبت کار و مشکلات موجود، از هیچ کوششی برای تحقق ماموریت‌های سازمان فروگذار نیستید.

 زندانبانی و دستگیری از زندانیان را توفیقی برای خودمان بدانیم

وی افزود: شما بواقع برای تحقق آرمان و مضمون آیه شریفه “وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا” تلاش می‌کنید و این مایه قدردانی است. امیدوارم همچنان به نحوی عمل کنیم که زمینه تحول بیش از پیش انسان‌های به‌ خطارفته فراهم شود. این رسالت را بزرگترین توفیقی بدانید که خداوند به ما داده تا انسان‌ها را دستگیری کنیم.

تمهیدات لازم برای توسعه اشتغال و سرانه اسکان زندانیان فراهم شود

محمدی با اشاره به جدیت در بسترسازی اشتغال در زندان‌ها، عنوان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال قابل‌توجه است، اما این حوزه در همه زندان‌ها باید تقویت شود. باید به اشتغال نشسته مددجویان اهمیت داد و تمهیدات لازم برای توسعه سرانه اسکان آنان را نیز فراهم کرد.

وی حرفه‌آموزی مددجویان را درکنار اشتغال مهم عنوان کرد و گفت: با تقویت حرفه‌آموزی می‌توان کاری کرد که زندانی پس از آزادی بدرستی به امرار معاش بپردازد و مجددا مرتکب جرم نشود. اشتغال زندانیان نیز باید منجر به کسب درآمد مکفی برای او و خانوادهاش شود. شاخص ارزیابی ما این است که همه زندانیان در طول روز مشغول فعالیت باشند.

بستر‌های لازم برای پرداخت پرسنل زندان‌ها فراهم می‌شود

محمدی تأکید کرد: خطاب من به همه کارکنان زندان‌های کشور است که در راستای اصلاح و تربیت زندانیان گام برداریم تا منویات رئیس قوه قضاییه عملی شود. ضمن اینکه توجه به معاش کارکنان وظیفه ماست.

وی در این رابطه افزود: بستر‌های لازم برای تامین و پرداخت معوقات همکاران صورت گرفته و انشالله پرداخت خواهد شد. همچنین مجتمع رفاهی سازمان که در ساری قرار دارد، در راستای توجه به رفاهیات کارکنان، مورد بازسازی قرار می‌گیرد تا خانواده پرسنل نیز ازآن استفاده کنند. خودم را پاسخگوی زحمت کارکنان زندان‌ها می‌دانم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان ضمن بازدید از عقب نشینی محوطه ندامتگاه از ساحل با توجه به طرح آزاد سازی ساحل گفت: در اجرای دستورالعمل‌ها ما تابع ضوابط هستیم.

گفتنی است غلامعلی محمدی در بازدید از ندامتگاه محکومان مواد مخدر مازندران، از بخش‌های مختلف این مرکز ازجمله کارگاه‌های اشتغال، آشپزخانه و تجهیزات طبخ غذای مددجویان، دادرسی الکترونیک، سالن‌های ملاقات، خوابگاه‌ها، سالن‌های مشاوره و ... نیز سرکشی داشت.

بازدید از «کانون اصلاح و تربیت» شهر ساری و حضور در بخش‌های مختلف این مرکز نیز در سفر امروز رئیس سازمان زندان‌ها به استان مازندران انجام گرفت.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *