معرفی داوری باید در دعاوی به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گیرد

14:44 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۹۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: باید آگاهی بخشی و معرفی داوری در دعاوی اولویت اصلی قرار گیرد تا مردم با نحوه کار داوران و موسسات داوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

_ مهدی تقی زاده با اشاره به این مطلب که داوری یک روش و شیوه حل اختلاف است که بر مبنای تراضی طرفین شکل می‌گیرد و بر این اساس مزایای زیادی دارد، بیان کرد: نیازمند شناخت هر چه بیشتر مردم از این موسسات هستیم و باید آگاهی بخشی و معرفی داوری در دعاوی اولویت اصلی قرار گیرد تا مردم با نحوه کار داوران و موسسات داوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان در نشست با اعضا هیات مدیره کانون داوری استان کرمان افزود: براساس اعلام نظر مرکز توسعه حل اختلاف، در حال حاضر در بیشتر استان‌ها کانون‌های داوری راه اندازی شده است و لازم است از طرق مختلف مانند رسانه ملی، نشریات، تبلیغات محیطی آشنایی مردم با موضوع داوری و کانون داوری افزایش یابد.

وی بیان کرد: لازم است تا شرط داوری در قرارداد‌ها پیش بینی شود تا دعاوی اختلافی طرفین قرارداد خصوصا در حوزه‌های اصناف، ابتدای امر به داوران و موسسات داوری ارجاع داده شود تا داوران در قدم اول برای مصالحه و ایجاد صلح و سازش اقدام کنند.

تقی زاده ادامه داد: موسسات داوری که قبلا تشکیل شده اند مطابق دستورالعمل‌های ارسالی از مرکز توسعه حل اختلاف و پس از ارزیابی بررسی به عضویت کانون داوری در می‌آیند و اولویت ارجاع پرونده با موسساتی است که به عضویت کانون در آمده اند و صلاحیت آن‌ها ارزیابی شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *