رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی وضعیت نظام وظیفه ۲ بازیکن استقلال؛ یزدانی و مرادمند از چه تاریخی سرباز می‌شوند؟

13:43 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۹۵۶
مدافعان تیم فوتبال استقلال تهران باید از یکم اسفند ماه سال جاری برای انجام خدمت مقدس سربازی، اعزام شوند.
سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دو بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که مشمول انجام خدمت مقدس سربازی شدند، طبق تاریخ مندرج در برگه سبز اعزام به خدمتشان باید یکم اسفند ماه امسال به خدمت مقدس سربازی بروند.

چندی پیش اخباری مبنی بر مشمولیت و البته غیبت سیاوش یزدانی مدافع تیم فوتبال استقلال تهران در فضای مجازی مطرح و خبرساز شد که در این باره اعلام شد که وی باید به خدمت مقدس سربازی اعزام شود.

او که تا پیش از این دارای معافیت تحصیلی بود، حالا به دلیل اتمام این معافیت ادامه سرنوشتش به چالش سربازی گره خورده است.

طبق قانون، خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته می‌شود که بعد از آن ورزشکاران مشمول برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد.

سیاوش یزدانی مدافع آبی پوشان پایتخت متولد ۸ اسفند ۱۳۶۹ است و در حال حاضر ۳۱ سالگی زندگی خود را می‌گذراند و باید طبق بند قانونی فوق برای انجام خدمت مقدس سربازی اقدام کند، البته صحبت‌هایی نیز مبنی بر اعزام به خدمت یزدانی در سال قبل مطرح شده که باید دید که واکنش سازمان نظام وظیفه ناجا در قبال غیبت احتمالی وی چه خواهد بود.

دیگر بازیکن آبی‌های تهران یعنی محمد حسین مرادمند نیز مشمول خدمت مقدس سربازی شده است.

طبق قانون بازیکنان لیگ برتری مشمول، حداکثر ۶ ماه پس از رسیدن به سن ۲۸ سالگی فرصت دارند تا خود را به نظام وظیفه معرفی کنند که مرادمند مشمول این قانون شده و باید مقدمات اعزام به خدمتش را فراهم کند.
محمد حسین مرادمند بازیکن حال حاضر تیم فوتبال استقلال تهران متولد ۱ تیر ۱۳۷۲ است، لذا این بازیکن در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۰ مشمول خدمت بوده و با توجه به فرصت شش ماهه این بازیکن، او تا تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰ می‌توانست برای تیم فوتبال استقلال بازی کند و حضور او در بازی‌های بعد از این تاریخ غیر قانونی است.

لزوم تعیین و تکلیف وضیعت خدمتی توسط ورزشکاران مشمول



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *