با استفاده از تمهیدات قانونی احکام جایگزین حبس ۳ پزشک کرمانی به زندان نمی‌روند

13:00 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۹۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست محاکم کیفری دو کرمان: گفت: با رای جایگزین حبس صادره از سوی شعبه ۱۰۱ محاکم کیفری دو کرمان، ۳ پزشک که در اثر عدم رعایت نظامات پزشکی محکوم شده اند به ارائه خدمات عمومی رایگان می‌پردازند.

- علی میرزابیگی درباره احکام جایگزین حبس ۳ پزشک کرمانی، عنوان کرد: در پی اعلام شکایت از سه پزشک به دلیل کم کاری کادر درمان در یک پرونده پزشکی پرونده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی دقیق و اعلام نظریه پزشکی قانونی مشخص شد ۳ تن از پزشکان یاد شده در این رابطه به میزان ۲۰ درصد، ۱۲ درصد و هشت درصد مقصر شناخته شده اند.

وی تصریح کرد: در ادامه متهم ردیف اول این پرونده به تحمل یکسال حبس تعزیری و متهمان ردیف دوم و سوم نیز هرکدام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند، اما با توجه به وجود جهات تخفیف و اینکه بزه ارتکابی نیز غیرعمد بوده است، متهم ردیف اول به انجام ۲۰۰ ساعت و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به انجام ۱۵۰ ساعت خدمات عمومی رایگان جایگزین از حبس محکوم شده اند.

سرپرست محاکم کیفری دو کرمان ادامه داد: در این حکم همچنین مقرر شده است که با توجه به راه اندازی اردوگاه درمان اعتیاد ماده ۱۶ کرامت سپاه ثارالله کرمان و به منظور کاهش دغدغه مددجویان و حمایت روحی و روانی از ایشان در دوران بازپروری، محکوم علیهم نسبت به پذیرش و درمان بستگان نسبی و سببی مددجویان حاضر در این اردوگاه که نیازمند خدمات رشته زنان و زایمان هستند، اقدام کنند.

میرزابیگی تاکید کرد: در صورت تخلف هر یک از محکوم علیهم از دستور دادگاه و با اعلام قاضی مجری حکم برای بار اول یک چهارم به مجازات مورد حکم افزوده شده و در صورت تکرار، حکم دادگاه در بخش خدمات عمومی رایگان لغو و دستور اجرای باقیمانده مجازات در زندان صادر خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *