آموزش کودکان "افغانستاني" معضلات شهرداری را کاهش مي‌دهد

15:02 - 01 مهر 1394
کد خبر: ۷۹۶۹۰
خبرگزاری میزان - مدير انجمن حمايت از زنان و کودکان پناهنده گفت: در آستانه سال تحصيلی جديد هنوز تعداد زيادی از کودکان پناهنده افغان فضايي براي تحصيل ندارند و از طرفي مدارس ايراني هم اجازه ثبت نام آن‌ها را نمي‌دهد، اما؛ بي‌شک آموزش کودکان افغانستانی معضلات شهرداري را کاهش مي‌دهد.
آموزش کودکان
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزار میزان؛  فاطمه اشرفي، مدير انجمن حمايت از زنان و کودکان پناهنده، با بيان اين که 150 هزار خانواده افغان در تهران وجود دارد، افزود: از 3 ماه پيش رايزني‌هاي انجمن حمايت از زنان و کودکان پناهنده با نهادهاي مختلف که در رأس آن‌ها آموزش‌وپرورش است انجام شده، اما؛ هنوز هيچ‌گونه دستوري براي اختصاص فضاي آموزشي به اين کودکان داده نشده است.
وي با اعلام اين که بيشترين تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصيل در دو منطقه 5 و 22 تهران تمرکز دارند، تصريح کرد: در منطقه 5، 300 دانش‌آموز بازمانده از تحصيل داريم که هيچ فضايي براي آموزش آن‌ها در اختيار نيست.
مدير انجمن حمايت از زنان و کودکان پناهنده يادآوري کرد: هر خانواده افغان در تهران 250 هزار تومان ماليات به شهرداري پرداخت مي‌کند و شهرداري هم تا آنجا که توانسته در امر ياري‌رساني به اين قشر کمک کرده است.
فاطمه اشرفي اظهار کرد: از آنجا که بيشترين آسيب اجتماعي وارده از سرگرداني اين کودکان خياباني را شهرداري‌ها به دوش مي‌کشد، مي‌توان با رايزني‌هاي مثبت، اقدامات همکاري‌هاي بيشتر را فراهم کرد. به هر حال هر چه اين کودکان آموزش ديده‌تر در جامعه حاضر شوند معضل شهرداري براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي وارد شده از سمت اين قشر به جامعه هم کمتر خواهد شد.
وي به نقش نهادهاي مختلف براي ساماندهي و آموزش کودکان افغان اشاره کرد و افزود: نيروي کار افغانستاني در بسياري از پروژه‌هاي شهرداري سهيم هستند، پس بي‌راه نيست که شهرداري به اين قشر توجه بيشتري نشان دهد و از نهادهاي ديگر مي‌خواهيم براي بهبود کيفيت زندگي افغانستاني‌هاي پناهنده در ايران، شهرداري را ياري دهند.
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *