درخواست مسکو برای پایان یافتن اظهارات خصومت طلبانه مقامات آمریکایی

22:14 - 26 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۸۱۳
وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، خواستار آن شد که اظهارات خصومت طلبانه مقام‌های آمریکایی و متحدان این کشور پایان یابد.

- سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی که با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود داشت، ضمن درخواست درخصوص پایان دادن به اظهارات خصومت طلبانه مقام‌های آمریکایی و متحدان این کشور، برضرورت ادامه تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا در رابطه با پیشنهاد تضمین‌های امنیتی آمریکا و ناتو به مسکو مطابق توافق اخیر ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا تاکید کرد.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به گفت وگوی تلفنی لاوروف و همتای آمریکایی وی درخصوص وضعیت پیرامون اوکراین و تضمین‌های امنیتی روسیه از آمریکا و ناتو اشاره و اعلام کرد که وزیر خارجه روسیه اظهارنظر‌های خصومت طلبانه مقام‌های آمریکایی و متحدان نزدیک این کشور (در مورد روسیه) را غیرقابل قبول خوانده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین در این گفت‌وگو از طرف آمریکایی خواست تا در مورد مجموعه مسائل مطرح شده از سوی روسیه بویژه اصل تفکیک ناپذیر بودن امنیت، تجزیه و تحلیل واقع بینانه‌ای داشته باشد.


برچسب ها: لاوروف بلینکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *