حذف کنکور انتخاب بین بد و بدتر است

7:00 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۷۴۶
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در انتقاد به مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:حذف کنکور با توجه به دست بالای مدارس غیر انتفاعی در سوابق تحصیلی انتخاب بین بد و بدتر است.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با میزان در مورد کاهش تاثیر کنکور در پذیرش دانشگاه گفت: همانطور که در دیدار با ریاست جمهوری نیز اعلام کرده ام صدای ما و اعتراض ما نسبت به این مصوبه شنیده نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به قدرت و جایگاه خود تصمیم گیری کرده است و منطق صحیحی پشت تصمیمات اخذ شده در آن برای کمک به حل معضلات کنکور نیست.

وی در پاسخ به این سوال که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چرا در این زمینه ورود نکرده است، گفت:در موضوع کنکور کمیسیون احساس نمی‌کرده است که باید کاری انجام شود اگرچه که کنکور فعلی ایراداتی داشته است، اما تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیمی بین بد و بدتر است.

نماینده مردم لرستان گفت:آنچه عنوان شده است اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس یک سری از گزارشاتی از اعتراضات دانش آموزان نسبت به استرسی که کنکور موجب آن شده است بوده است، اما با ورود کنکور به مدارس و ایجاد رانت و فساد ما یک مشکل را از یک مرجع قابل پیگیری به مراکزی انتقال میدهیم که معضلات آن خیلی قابل ردیابی و شناسایی نیست.

وی گفت: در موضوع مصوبات کنکوری از جمله افزایش سهم سوابق تحصیلی گرچه گفته می‌شود انتفاع قشر متوسط و دهک‌های پایین جامعه را نیز در بر دارد، اما با توجه به دست بالای مدارس غیر انتفاعی در نظام آموزشی کشور بر اساس سوابق تحصیلی همچنان نیز بیشترین بهره مندی را نصیب دانش آموزان دهک‌های بالای جامعه خواهد کرد.

وی نسبت به اعتراض برخی از دانش‌آموزان به این مصوبه گفت: دانش آموزانی که به این موضوع اعتراض دارند نیز می‌توانند اعتراض خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *