سازمان حفط نباتات ابزاری جهت جلوگیری از فروش آفات کش‌های تقلبی در فضای مجازی ندارد

12:23 - 25 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۵۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: قانون مشخصی در خصوص اینکه فروش آفتکش ها در فضای مجازی جرم است وجود ندارد و سازمان حفط نباتات در فضای مجازی هیچ ابزاری برای جلوگیری از فروش آفات کش‌های تقلبی ندارد.
سید جواد نوروزی در گفت‌وگو تلویزیونی در خصوص ضرورت جرم انگاری فروش آفت کش‌ها در فضای مجازی، گفت: قانون مشخصی در خصوص اینکه فروش آفتکش ها در فضای مجازی جرم است وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر پلیس فتا باید با ما همکاری کند تا به این قضیه ورود پیدا کنیم و متوجه شویم چه کسانی اقدام به  فروش آفتکش ها در فضای مجازی می‎‌‌کنند.
 
مدیر کل آفت کش‌های سازمان حفظ نباتات بیان کرد: فروش آفتکش‌ها در فضای مجازی تخلف است و برخورد‌های لازم قانونی با فروشندگان آفتکش‌ها در فضای مجازی صورت گرفته تذکرات لازم را نیز داده‌ایم، اما تا زمانی که این مسئله از طریق قانونی پیگیری نشود و قوانین مشخصی برای آن تدوین نشود بازدارندگی لازم وجود ندارد.

نوروزیان در ادامه بیان کرد: تاکنون هیچ مجوزی از طریق مراجع ذی‌صلاح برای فروش آفت‌کش‌ها در فضای مجازی صادر نشده است.

وی عنوان کرد: اگر یک فروشگاه آفت کش نباتی، در کشور تخلف کند بنا به قانون و مقررات براساس نظام صدور مجوز و پروانه واحد‌های گیاه پزشکی با این فروشگاه برخورد میکنم، ولی سازمان حفط نباتات در فضای مجازی هیچ ابزاری برای جلوگیری از فروش آفات کش‌های تقلبی ندارد.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *