آتش سوزی‌ها بلای جان بومیان کانادا

12:02 - 25 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۵۰۹
نرخ مرگ و میر ناشی از آتش سوزی در میان بومیان کانادا بیش از هر قشر دیگری در این کشور است.

- مردم محلی در کانادا می‌گویند که زمان برای بومیان کانادایی قبیله «سندی لیک» به کندی در حال حرکت است، چرا که این جامعه، سنگینی از دست دادن سه کودک در آتش سوزی یک خانه در ماه گذشته را به شدت احساس می‌کند.

به گزارش «سی بی سی»، در این آتش سوزی سه کودک ۹، شش و چهار ساله بر اثر این آتش سوزی در شمال «انتاریو»، جان خود را از دست دادند.

تلفات و اندوه مشابهی در جنوب «آلبرتا» احساس می‌شود، جایی که سه نفر از جمله یک پسر شش ساله از قبیله «سیکسیکا»، در آتش سوزی آخر هفته گذشته کشته شدند.

کارشناسان می‌گویند آتش سوزی‌های مرگبار در مناطق زندگی بومیان بسیار رایج است و این در حالی است که می‌توان از آن جلوگیری کرد.

آن‌ها می‌گویند بودجه اختصاصی برای برنامه‌های آموزش و پیشگیری برای بومی‌ها و همچنین تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند همه چیز را تغییر دهد.

یک مطالعه آماری در کانادا نشان می‎دهد افرادی که در مناطق اسکان بومیان زندگی می‌کنند، ۱۰ برابر بیشتر از افراد غیر بومی در معرض خطر مرگ بر اثر آتش‌سوزی هستند.

همچنین مشخص شد که احتمال بستری شدن افراد بومی در بیمارستان به دلیل جراحت ناشی از آتش سوزی، چهار برابر بیشتر از افراد غیر بومی است.

یک کارشناس معتقد است که تعداد بالای آتش‌سوزی‌ها به مسکن ناکافی، دسترسی ناکافی به خدمات آتش نشانی و بودجه کمی برای حفظ خدمات موجود مرتبط است.

مقام‎های «سندی لیک»، گفته‎اند که نبود خطوط آب و تجهیزات کافی باعث شده تا خدمه آتش نشانی به شیر فلکه‌های خیابانی آب دسترسی نداشته باشند که این موضوع تلاش‌ها برای خاموش کردن آتش را با مشکل مواجه کرده است.

گزارشی که پیشتر از سوی رئیس پزشکی قانونی «انتاریو»، انجام شده بود، نشان داد که نرخ مرگ و میر ناشی از آتش سوزی در کودکان زیر ۱۰ سال بومی، ۸۶ برابر بیشتر از کودکان غیر بومی است.

این گزارش شرایط بد مسکن و فقدان قوانین آتش نشانی و ساختمانی را از مسائل مهم می‌داند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *