پنجعلی: هرکدام از مشکلات پرسپولیس یک باشگاه را از پای می‌آورد/ اتفاقات بی‌سابقه‌ای در این فدراسیون دیدیم

0:01 - 27 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۴۶۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: مسئولان فوتبال ایران چندین سال است به دروغ می‌گویند ما حرفه‌ای هستیم، اما سوال من این است: دقیقا چه چیز ما حرفه‌ای است؟

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با میزان، درباره بُرد تیم فوتبال پرسپولیس مقابل نساجی مازندران اظهار داشت: پس از مشکلات فراوانی که در این مدت برای پرسپولیس پیش آمد این عملکرد قابل ستایش است. کیفیت زمین چمن بسیار پایین و باعث تاسف بود و باعث کاهش کیفیت بازی شده بود. پرسپولیس با توجه به غایبان پر تعدادی که در این مسابقه داشت و تغییراتی که در سیستم خود اعمال کرده بود در مجموع حساب شده کار کرد.

وی ادامه داد: شروع خیلی خوبی در ابتدای بازی داشتیم و به موقع به گل رسیدیم و اعتماد به نفس تیم بالا رفت، نساجی همانند تمام تیم‌ها با تمام وجود و انگیزه بالایی مقابل ما قرار گرفت. با وجود شرایط بد چمن ورزشگاه امام رضا، بازی از دقیقه یک تا ۹۰ گرم و پر موقعیت پیگیری شد.

*شیری در پرسپولیس نتوانست خیلی خوب جا بیفتد

پنجعلی در واکنش به اینکه پرسپولیس پس از به ثمر رساندن ۲ گل عقب نشست و تحت فشار قرار گرفت، گفت: پرسپولیس ۲ گل از حریف جلو بود و این طبیعی بود مقداری احتیاط کند و حریف را مجبور به ریسک کردن نماید. اگر هجومی‌تر کار می‌کردیم و نتیجه را از دست می‌دادیم آن وقت همه انتقاد می‌کردند. به نظرم پرسپولیس عقب ننشست و حتی یک بار به تیرک زدیم و یک بار دیگر هم به گل رسیدیم. بازیکنان خیلی آرام و با طمأنینه بازی کردند و بدون ریسک کردن و با دقت و تمرکز بالا جریان بازی را در اختیار گرفتند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازگشت رامین رضاییان و اینکه می‌تواند مانند سابق در ترکیب سرخپوشان بدرخشد، عنوان کرد: رضاییان بازیکن بسیار خوب و تاثیرگذاری است و حتما می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس کند.

وی در رابطه با جدایی مهدی شیری و انتقادات زیادی که به او وارد بود تصریح کرد: اشتباه کردن هم جزئی از فوتبال است و همه اشتباه می‌کنند. به شیری بابت تلاشش در مدت حضور در پرسپولیس خسته نباشید می‌گویم. او در پیکان بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته بود، اما در پرسپولیس نتوانست خیلی خوب جا بیفتد، زیرا فضای این باشگاه با تمام باشگاه‌های دیگر فرق دارد و فشار زیادی روی بازیکنان است و حواشی و استرس شاید از کیفیت فنی یک بازیکن بکاهد.

*مسئولان فدراسیون یاد گرفته‌اند با سندسازی کار‌های خود را به پیش ببرند

پنجعلی در خصوص لزوم تقویت پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس با همین ترکیب از ابتدای لیگ در کورس قهرمانی حضور دارد و در حال حاضر هم مدعی قهرمانی است، اما اگر ترکیب تقویت می‌شد خیلی خوب بود. هر کدام از مشکلاتی که پرسپولیس با آن روبرو شد می‌توانست یک تیم را از بین ببرد. بیشترین انگیزه یک بازیکن و باشگاه بازی‌های بین‌المللی و حضور در لیگ قهرمانان آسیا است که متاسفانه این فرصت از ما گرفته شد. همه افتخار یک باشگاه به حضور در جام‌های بین المللی و درخشش در آن است و غیبت در چنین رقابت‌هایی باعث بی انگیزگی یک مجموعه خواهد شد. این مشکل را باید به چه کسی بگوییم و چه کسی جوابگوی این وضعیت است؟

مدافع سال‌های گذشته سرخپوشان پایتخت درباره عملکرد فدراسیون فوتبال و استیضاح عزیزی خادم تاکید کرد: در این فدراسیون چیز‌هایی دیدیم که تاکنون بی سابقه بوده. بدهکاری ها، شکایت ها، محرومیت ها، از دست رفتن میزبانی‌ها و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر اتفاق افتادند که برای فوتبال ما بسیار بد هستند. در روز‌هایی که باید همه فکر و ذکر ما آماده سازی مناسب تیم ملی برای جام جهانی باشد چنین مسائلی گریبان‌گیر فوتبال ما می‌شود، از لحاظ نتیجه گیری و درظاهر تیم ملی نتایج بسیار خوبی گرفته، اما مشکلات بسیار بزرگی داریم و این صرفاً با عوض شدن اشخاص درست نخواهد شد. مسئولان فوتبال ایران چندین سال است به دروغ می‌گویند ما حرفه‌ای هستیم، اما سوال من این است: دقیقا چه چیز ما حرفه‌ای است؟ آن‌ها فقط یاد گرفته اند با سند سازی و زیرآبی رفتن کار‌های خود را به پیش ببرند.

* کدام باشگاه در دنیا آنقدر مدیرعامل عوض می‌کند؟

وی ادامه داد: فوندانسیون فوتبال ما خراب و معیوب است و کاملا آماتور هستیم. در پرسپولیس هر مدیری که بر سر کار می‌آید می‌گوید مشکلات باشگاه حاصل کار مدیران قبلی است و او هم پس از مدتی باشگاه را با مشکلات ریشه‌ای خود و بدهی‌های سنگین ترک می‌کند، کدام باشگاه در دنیا آنقدر مدیرعامل عوض می‌کند؟ دیدیم چمن ورزشگاه امام رضا بسیار بی کیفیت بود و حتی نمی‌شد روی آن به خوبی حرکت کرد، اما مسئولان می‌گویند این ورزشگاه یکی از بهترین ورزشگاه‌های ایران است، فقط خودمان از چنین چیز‌هایی تعریف می‌کنیم و اگر اهل فن در رابطه با آن نظر دهند شرایط متفاوت خواهد بود.

محمد پنجعلی در رابطه با دیدار هفته هجدهم پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک عنوان کرد: همه بازی‌ها در لیگ برتر سخت هستند و همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه فراوانی دارند. بازیکنان آلومینیوم با توجه به اینکه این دیدار پخش زنده سراسری دارد و میلیون‌ها نفر آن‌ها را مشاهده خواهند کرد با تمام وجود و انگیزه به میدان خواهند آمد. شرایط خوبی داریم و می‌توانیم در این دیدار به راحتی پیروز میدان باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *