رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صادرات کالا‌های ایرانی به عمان ۷۳ درصد رشد کرد

15:01 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۳۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی گمرک گفت: کشورمان با صادرات بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۳ میلیون و ۶۷۰ هزار دلار، ۲۰ درصد در وزن و ۷۳ درصد در ارزش کالا‌های صادره به عمان نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته رشد داشته است.

- طبق اعلام گمرک، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: روابط تجاری کشورمان با کشور عمان در سال‌های اخیر همواره رو به بهبود بوده است و خوشبختانه در سال جاری و روی کار آمدن دولت سیزدهم این روابط در همه زمینه‌ها شرایط بهتری پیدا کرده است.

وی افزود: کل تجارت ۱۰ ماهه جمهوری اسلامی ایران با کشور عمان دو میلیون و ۶۰۷ هزار و ۶۱۴ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۶ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۳۲۶ دلار بوده است که از لحاظ ارزش کالا‌های تبادل شده در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۳ درصد رشد داشته است.

سخنگوی گمرک در ادامه در خصوص واردات از عمان توضیح داد: بیش از ۸۵۶ هزار و ۸۹۸ تن کالا به ارزش ۴۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۳۸۸ دلار از ابتدای سال تا ابتدای بهمن ماه از کشور عمان واردات داشتیم که از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۶۱۸ هزار و ۸۰۱ تن از کالا‌های وارداتی از عمان به ارزش ۲۴۵ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۶۶۳ دلار، محصولات کشاورزی و غذایی هستند که ۷۲ درصد وزن و ۵۴ درصد ارزش کالا‌های وارداتی از این کشور را به خود اختصاص داده است.

لطیفی در پایان تاکید کرد:کشور عمان در ۱۰ ماهه امسال با رشد دو پله ای، در رتبه دهم مقاصد صادراتی ایران، بعد از چین، عراق، ترکیه، امارات، افغانستان، هند، پاکستان، اندونزی و تایلند قرار گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *