زمینه حضور رایگان دانش‌آموزان همراه با خانواده‌هایشان در مجموعه‌های ورزشی فراهم می‌شود

14:55 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۳۵۲
وزیر آموزش و پرورش گفت:رکن اول تربیت، «خانواده‌ها» هستند؛ هرچه ارتباط بین خانواده، فرزند و آموزش و پرورش را بیشتر کنیم، بهتر به اهداف خود خواهیم رسید و این طرح، یکی از طرح‌هایی است که باعث خروج نظام آموزشی از نظام تک ساحتی و حرکت به سوی نظام شش ساحتی است که یکی از ساحت‌های مهم آن، «ساحت تربیت زیستی- بدنی» است.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری؛ صبح امروز، در آیین افتتاحیه آزادسازی مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش که با رویکرد خانواده محوری و برنامه‌های تربیتی و ورزشی، در مجموعه ورزشی شهیدچمران تهران، برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه ولادت مقتدای دلاوران و ورزشکاران، حضرت علی (ع) شاهد آزادسازی فضا‌های ورزشی برای انجام فعالیت‌های رایگان فرزندان با والدین (خانواده ها) در روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهیم بود.

نوری افزود: این طرح، در راستای ایجاد تحول در آموزش و پرورش و بر اساس اصل سوم قانون اساسی و سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی است که اهداف تربیتی را دنبال می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رکن اول تربیت، «خانواده‌ها» هستند؛ هرچه ارتباط بین خانواده، فرزند و آموزش و پرورش را بیشتر کنیم، بهتر به اهداف خود خواهیم رسید و این طرح، یکی از طرح‌هایی است که باعث خروج نظام آموزشی از نظام تک ساحتی و حرکت به سوی نظام شش ساحتی است که یکی از ساحت‌های مهم آن، «ساحت تربیت زیستی- بدنی» است.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به این در حدود ۴ هزار فضای ورزشی داریم، گفت: درگام اول، هزار فضای ورزشی را در روز‌های آخر هفته، در اختیار دانش‌آموزان و والدین قرار داده ایم و در گام‌های بعدی؛ علاوه بر آماده سازی سایر اماکن ورزشی، به سمت «اماکن فرهنگی-هنری» خواهیم رفت.

نوری گفت: از آخر هفته، زمینه حضور رایگان و آزاد دانش‌آموزان همراه با خانواده‌هایشان در مجموعه‌های ورزشی فراهم می‌شود؛ روز‌های ۵شنبه مادران و دختران دانش‌آموز و روز‌های جمعه پدران به همراه پسران دانش‌آموز می‌توانند بصورت رایگان در مجموعه‌های ورزشی حضور یابند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حدود «یک هزار کانون فرهنگی- هنری»، «یک هزار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان» و «۳۰۴ اردوگاه فرهنگی-تربیتی» داریم که زمینه خوبی برای طراحی برنامه‌هایی در راستای سندتحول بنیادین و نیاز دانش آموزان و خانواده‌ها هستند.

نوری گفت: بر اساس راهکار ۵-۵ سند تحول بنیادین، موظفیم ۱۰ تا ۲۰ درصد فعالیت‌های آموزشی را بیرون از مدرسه انجام دهیم که اجرای طرح رایگان سازی مجموعه‌های ورزشی تحت اختیار وزارت آموزش و پرورش، می‌تواند آغازی برای اجرای راهکار‌های سندتحول بنیادین باشد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح همکارانم و حمایت والدین و دانش آموزان، بتوانیم با اجرای این طرح به تحقق شعار دولت که «مردمی سازی» است، برسیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس تک نوبته تا ساعت ۲ بعداز ظهر فعالیت می‌کنند و می‌توان از زمان خالی و آخر هفته‌ها برای تحقق اهداف سند در راستای شعار «مدرسه؛ کانون تربیتی محله» استفاده کرد.

وی گفت: بر همین اساس لازم است؛ هیأت امنایی از محله و مدرسه تشکیل می‌شود تا با نظارت آن، هیأت امنا و مردم در مدارس حضور پیدا کنند و فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی، هنری و ... انجام شود

شایان ذکر است؛ مکان‌های ورزشی به عنوان یک مکان تربیتی برای ارتقای وضعیت جسمانی دانش‌آموزان هستند و موضوع رایگان شدن تربیت بدنی و خانواده محور شدن، مورد توجه قانون اساسی است و براساس سند تحول بنیادین، ارتباط خانواده با تربیت بدنی و استفاده از فضای ورزشی تربیتی، مهم است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *