رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر دفاع: برای حفاظت از کشور و مردم باید زمینه‌های ارتقاء توانمندی‌های نظامی را فراهم کرد

14:24 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۳۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر دفاع گفت: یکی از مولفه‌های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیرو‌های مسلح، بهره مندی از سامانه‌ها، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در حوزه رزم است لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزار‌های متناسب جهت پاسخگویی را می‌طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه‌های ارتقاء توانمندی‌های نظامی را فراهم کرد.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی در مراسم رونمایی از ۱۰ سامانه دفاعی ارتقا یافته موشکی و مهماتی در حوزه رزم زمینی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و با تأسی به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین و همچنین تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، یک قدرت محض در غرب آسیا و یک قدرت تاثیر گذار در عرصه‌های بین المللی است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بشر همواره به دنبال حیات طیبه است و در طول این مسیر پرمخاطره پیوسته با خیر و شر و تهدیدات متنوع مواجه می‌شود گفت: این روند از ابتدای خلقت وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مولفه‌های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیرو‌های مسلح، بهره مندی از سامانه‌ها، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در حوزه رزم است لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزار‌های متناسب جهت پاسخگویی را می‌طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه‌های ارتقاء توانمندی‌های نظامی را فراهم کرد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه سازمان صنایع دفاع می‌بایست هوشمند سازی و افزایش برد سامانه ها‌ی دفاعی را به عنوان یک راهبرد اصلی همواره مد نظر قرار دهد خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش‌های انجام گرفته در این سازمان، رویکرد «یک شلیک یک هدف» و درگیری عملیاتی در فاصله دورتر به حول و قوه الهی در ۱۰ عنوان از سامانه‌های دفاعی تولیدی تحقق پیدا کرده است.

گفتنی است سامانه‌های دفاعی رونمایی شده شامل انواع موشک‌های استقراری، محمول بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات گوناگون متناسب با نیازمندی‌های دفاعی و همچنین مهمات هوشمند دوربرد و نقطه زن توپخانه‌ها و خمپاره انداز‌ها می‌باشد که افزایش برد و دقت در انهدام هدف از خصوصیات اصلی آن‌ها است.

دراین مراسم بر اساس تحقق رویکرد «ارتقاء متحرک» در سازمان رزم نیرو‌های مسلح و خودکفایی و بومی سازی محصولات مورد نیاز نیرو‌ها «خودرو راهکنشی ارس۳» با ویژگی‌های خودرو‌های نظامی نوین و طراحی جدید تک کابین و دو کابین، در فرایند تولید انبوه قرار گرفت.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *