رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی: یافته‌های علمی پارک‌های علم و فناوری به محصول و خدمات اجتماعی تبدیل شود

10:58 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۲۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: باید یافته‌های علمی توسط پارک‌های علم و فناوری به محصول و خدمات اجتماعی و تخصصی تبدیل شود.

- حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم پارک علم و فناوری، تبدیل دانش پیشرفته و فناوری برتر به محصول و خدمات قابل استفاده در مجامع تخصصی و اجتماع است چرا که برتری‌ها و برجستگی‌های علمی بشر برای عموم قابل استفاده و ملموس نیست و شاید قابل فهم هم نباشد لذا باید به محصولی تبدیل شود که علاوه بر استفاده در مجامع تخصصی، جامعه هم از محصول و دانش برتر بهره‌مند شود.

وی افزود: اقدامات ارزشمندی در پارک علم و فناوری استان انجام شده، اما مشکلات زیر ساختی‌ هم وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، بیان کرد: باید یافته‌های علمی توسط پارک‌های علم و فناوری به محصول و خدمات اجتماعی و تخصصی تبدیل شود و امیدواریم نیرو‌های جوان و دانشگاهی یافته‌های علمی خود را در پارک‌های علم و فناوری به‌کارگیرند و بستر مناسب برای آن‌ها فراهم شود تا بتوانند آن را در خدمت بشریت و جامعه قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: مقام معظم رهبری حدود ۱۲ سال است که در زمینه اقتصاد، تولید و اشتغال دائما تاکید کردند و این گره‌ای است که باید در مجامع علمی باز شود. صنایع و مراکز تولیدی ما باید جاذبه علمی و دانش‌بنیانی کسب کنند سپس وارد کار کارگاهی شوند و این در حالی است که بسیاری از کارگاه‌ها از دانش فراری هستند به همین سبب باید در این زمینه آسیب‌شناسی جامعی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: باید جلسه تخصصی با حضور مدیران استان برگزار شود تا موضوع توسعه تحصیلات تکمیلی با آموزش‌های عالی استان و زیرساخت‌ها بررسی و مشکلات این دو حوزه رفع شود و در زمینه دانش‌بنیان شدن صنعت، اقتصاد و تولید ثروت قدم برداریم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *