همه گیری کرونا و افزایش خشونت‌های خانگی در جهان

23:15 - 02 فروردين 1401
کد خبر: ۷۹۶۲۳۹
یکی از تبعاتی که همه گیری کرونا به همراه داشته افزایش خشونت‌های خانگی در سراسر جهان شده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون پیامد‌هایی را بر جنبه‌های مختلف زندگی انسان‌ها در جهان داشته است؛ از تاثیرات منفی بر اقتصاد گرفته تا محدودیت‌های شدید و قرنطینه.

از جمله هزینه‌های پنهان همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان افزایش هشدار خشونت خانگی است.

طی بیش از دو سال اخیر خشونت‌های خانگی در سطح جهان افزایش شدیدی داشته است؛ بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی یک مجله آمریکایی، موارد خشونت خانگی در سطح جهان در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵ تا ۳۳ درصد افزایش یافته است.

 

گزارش عید/////پاندمی کرونا و افزایش خشونت‌های خانگی

 

روند افزایش خشونت‌های خانگی در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا افزایش شدیدتری داشته است؛ «پورتلند، سن آنتونیو ونیویورک» افزایش شدید خشونت‌های خانگی را تجربه کرده اند.

با این وجود افزایش خشونت‌های خانگی تنها مشکل موجود نیست، حتی پس از تشخیص مشکل خشونت، قربانیان ممکن است حمایت لازم را دریافت نکنند.

به گفته ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی، نزدیک به ۲۰ نفر در دقیقه توسط همسر خود در آمریکا مورد آزار فیزیکی قرار می‌گیرند.

خشونت خانگی ۱۵ درصد از جرایم خشونت آمیز در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

تقریبا از هر چهار زن، یک زن و از هر ۹ مرد، یک نفر خشونت از سوی همسر را تجربه می‌کنند.

همه گیری کرونا بسیاری از شرایطی را تشدید کرد که می‌تواند به خشونت خانگی دامن بزند، به طوری که بسیاری از خانواده‌ها با تنش اقتصادی همراه با استرس و عدم اطمینان ایجاد شده توسط کرونا روبرو هستند.

 

گزارش عید/////پاندمی کرونا و افزایش خشونت‌های خانگی

 

زنان باردار همچنین در معرض خطر بیشتری از خشونت خانگی هستند که می‌تواند خطر عوارض مرتبط با بارداری مانند سقط جنین، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد در نوزادان را افزایش دهد.

علاوه بر این، کودکانی که از خانواده‌هایی با سابقه خشونت خانگی وارد جامعه می‌شوند، در معرض خطر بیشتری برای تکرار یا قربانی شدن این رفتار‌ها در بزرگسالی قرار دارند.

همه اشکال خشونت خانگی، از جمله خشونت از سوی شریک زندگی، می‌تواند تأثیر مخربی در خانواده‌ها و جوامع داشته باشد، چیزی که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی نگران آن هستند.

تحقیقات انجام شده در کشور‌های اروپایی نیز نشان می‌دهد که خشونت‌های خانگی در این قاره همزمان با همه گیری کرونا افزایش یافته است.

در ۲۸ کشور اروپایی از هر سه زن، یک نفر خشونت جسمی و یا جنسی را تجربه کرده است؛ ۲۲ درصد از زنان هدف خشونت از طرف شریک زندگی خود قرار گرفته اند.

 

گزارش عید/////پاندمی کرونا و افزایش خشونت‌های خانگی

۱۱ درصد از زنان نیز دستکم نوعی از خشونت را در این دوران تجربه کرده اند، پنج درصد از زنان هدف تجاوز‌های جنسی قرار گرفته اند.

ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید به خانواده‌هایی که در معرض خشونت خانگی هستند توجه ویژه‌ای داشته باشند تا از خانواده محافظت کنند و از خشونت خانگی بعدی توسط کودکان آن خانواده که در اوایل در معرض آن رفتار قرار می‌گیرند، جلوگیری کنند.

به طور گسترده‌تر، کمپین‌های رسانه‌ای، مانند کمپین‌هایی که توسط سازمان جهانی بهداشت برای ارائه آموزش در مورد خشونت از سوی شریک زندگی راه‌اندازی شد، می‌تواند به افزایش آگاهی و آموزش بیماران و ارائه‌دهندگان کمک کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *