یک سال هیاهو برای یک گل؛ ماجرای کوتاه قاسمی‌نژاد و استقلال

13:23 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۲۲۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مهاجم آبی‌پوشان پایتخت آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست خود را در استقلال به اثبات برساند.

- دیروز و در آخرین ساعت‌های باقی مانده به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران، امین قاسمینژاد از استقلال جدا شده و راهی گل‌گهرسیرجان شد. پیوستن قاسمی‌نژاد به استقلال و جدایی او از این باشگاه دو روی یک سکه بودند که مختصراً به بررسی آن می‌پردازیم:

از نیم فصل دوم لیگ بیستم که فرهاد مجیدی هدایت استقلال را عهده‌دار شد، قاسمی‌نژاد به یکی از مهم‌ترین اهداف استقلال برای تقویت خط حمله این تیم تبدیل شد. پس از چندین روز کش و قوس سرانجام به دلایل مختلفی پیوستن این مهاجم به استقلال منتفی شد. در روز‌هایی که شیخ دیاباته با مشکلات بسیاری رو به رو بود و از فرم ایده‌آل همیشگی فاصله زیادی گرفته بود، جذب این مهاجم ۳۴ ساله می‌توانست توجیه مناسبی داشته باشد که انجام نشد و هواداران استقلال از این بابت انتقادات زیادی به احمد مددی (مدیرعامل وقت استقلال) وارد کردند.

پس از ماه‌ها انتظار و فشار هواداران، امین قاسمی‌نژاد سرانجام در ۴ شهریور ۱۴۰۰ با قراردادی دو ساله آبی‌پوش شد و در اولین گام استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان همراهی کرد. پس از شکست مقابل الهلال و تغییرات گسترده در کادر مدیریتی باشگاه استقلال، آبی‌ها اقدام به جذب ۲ بازیکن هجومی خود یعنی کوین یامگا و رودی ژستد کردند و با حضور ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، محمدرضا آزادی و سبحان خاقانی ترافیک در خط حمله استقلال به شدت افزایش یافت.

قاسمی‌نژاد در طول نیم فصل حضور خود در استقلال چند بازی را به علت عدم آمادگی و یا مشکلات مربوط به مسائل مالی با باشگاه پدیده نتوانست در لیست شاگردان فرهاد مجیدی قرار بگیرد و در تمام بازی‌هایی که به میدان رفت همواره یار تعویضی بود. او در این مدت یک بار و با اشتباه عجیب دروازه‌بان و خط دفاع مس رفسنجان موفق به گلزنی به این تیم شد. مهاجم مازندرانی استقلال که شرایط را به این نحو می‌دید پس از صحبت با مجیدی و آجورلو برای نیم فصل به صورت قرضی راهی گل‌گهرسیرجان شد.

تقریباً یک سال پیش اخبار علاقه استقلال به امین قاسمی‌نژاد منتشر شد و هواداران استقلال تمایل زیادی برای جذب این بازیکن نشان دادند و کمتر از ۶ ماه پیش او پیراهن آبی را بر تن کرد. پس از مدت‌ها دوندگی و انتظار این مهاجم که سال بعد و در ۳۶ سالگی به استقلال باز خواهد گشت، آورده‌ای جز یک گل برای آبی‌پوشان نداشت و اسیر کولاک نقل و انتقالات بی برنامه و دسته جمعی استقلال شد و بر خلاف پیوستنش، بدون سر و صدا از استقلال جدا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *