واکنش فدراسیون بسکتبال به تخلفات انضباطی در لیگ یک؛ از محرومیت تا تنزل درجه داوری

6:45 - 25 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۰۹۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
فدراسیون بسکتبال نسبت به اتفاقات در یکی از دیدار‌های لیگ دسته یک واکنش نشان داد.

فرهاد زحمتکش در گفت‌وگو با میزان، در واکنش به اتفاقات غیر اخلاقی در جریان یکی از دیدار‌های لیگ دسته یک بسکتبال، اظهار داشت: همانطور که مطلعید تمامی مسابقات لیگ یک همانند رقابت‌های لیگ برتر در حال برگزاری است و حتی رقابت‌های دسته دو هم روز گذشته (شنبه) با شرکت ۳۸ تیم قرعه‌کشی شد. متاسفانه در جریان یکی از دیدار‌های گروه D دسته یک که روز چهارشنبه هفته پیش بین تیم‌های خانه بسکتبال لئونارد شاهین‌شهر و رعد پدافند خوزستان برگزار شد، یکی از بازیکنان تیم شاهین‌شهر در دقیقه ۶ حرکتی غیراخلاقی و ناشایست انجام داد که فدراسیون بسکتبال به هیچ عنوان بروز چنین حرکاتی را برنمی‌تابد و قطعا این متخلفان با محرومیت روبرو خواهند شد.

وی افزود: خوشبختانه در آئین‌نامه مسابقات و در تبصره دوم ماده ۸۸ به خوبی در مورد شرایط برگزاری مسابقات بسکتبال به صورت متمرکز و نحوه برخورد با تخلفات در صورت برگزاری مسابقات با این مدل، صحبت شده است. طبق قوانین در صورت بروز تخلف یا بی‌انضباطی در حین برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در ابتدا کمیته فنی و انضباطی در آن شهر گزارش خود را به اطلاع فدراسیون می‌رساند و سپس از طریق کمیته مسابقات تخلفات بازی به صورت گزارش به کمیته انضباطی فدراسیون تحویل داده می‌شود تا تصمیم نهایی گرفته شود.

سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: متاسفانه بازیکن مذکور تیم شاهین‌شهر که اقدام به انجام حرکت ناشایست کرده بود، عضو جامعه داوران بسکتبال است و با شرکت در کلاس‌های داوری فدراسیون توانسته بود به عضویت جامعه داوران بسکتبال دربیاید. متاسفانه این بازیکن با انجام چنین حرکات ناشایستی به جامعه داوران توهین کرده و قطعا خودم به عنوان یکی از اهالی داوری، پیگیر این هستم که کمیته داوران فرد خاط را جریمه کند. این داور با بی‌انضباطی در حین بازی کردن برای تیم شاهین‌شهر، قطعا با تنزل درجه از سوی کمیته داوران روبرو خواهد شد.

‌‎



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *