قیمت طلا و سکه صعودی شد

14:43 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۰۸۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: با توجه به افزایش ۵۱ دلاری قیمت انس جهانی، نرخ طلا و سکه به نسبت هفته گذشته در حال افزایش است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: طی هفته گذشته قیمت انس جهانی سیر صعودی داشته است و امروز به  هزار و ۸۶۰ دلار رسیده که نسبت به هفته گذشته قیمت انس جهانی ۵۱ دلار افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش ۵۱ دلاری قیمت انس جهانی قیمت طلا و سکه به نسبت هفته گذشته در حال افزایش است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: در حال حاضر قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و قیمت سکه طرح جدید با ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.

کشتی آرای اظهار کرد: قیمت نیم سکه ۶ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بوده و قیمت ربع سکه ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه گفت: سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته با افزایش همراه بوده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر عنوان کرد: قیمت هر مثقال طلای آبشده ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان است.

کشتی آرای خاطر نشان کرد: در حال حاضر حباب سکه نیز در محدوده ۱۸۰ هزار تومان است.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت ارز از روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت‌ها سیر نزولی داشته، ولی از امروز با توجه به افزایش قیمت انس جهانی سیر صعودی داشته است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: هفته گذشته روند داد و ستد ها با توجه به کاهش قیمت‌ها سیر نزولی داشت و معاملات با احتیاط انجام می‌شد، ولی با توجه به افزایش قیمت‌ها روند داد و ستد‌ها امروز بهتر شده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *