رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بی‌تفاوتی وزارت ورزش نسبت به ۳ فدراسیون بلاتکلیف

10:40 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۹۸۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
۳ فدراسیون بسکتبال، ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری همچنان شرایط بلاتکلیفی دارند.

- در شرایطی که زمان زیادی تا بازی‌های آسیایی هانگژو باقی نمانده وضعیت نامشخص ریاست برخی فدراسیون‌ها همچون دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک و بسکتبال نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. عدم برگزاری انتخابات این فدراسیون‌ها باعث شده شائبه‌های زیادی به خصوص پیرامون ریاست فدراسیون‌‌های دوچرخه‌سواری و ژیمناستیک ایجاد شود.

انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری یک بار برگزار شد؛ اما اتجادیه جهانی دوچرخه‌سواری این انتخابات را باطل اعلام کرد؛ چرا که انتخابات طبق اساسنامه مورد تایید این فدراسیون برگزار نشده بود.

در پی این اتفاق اساسنامه جدید فدراسیون‌ها جهت تایید به اتجادیه جهانی دوچرخه‌سواری ارسال شد؛ اما هنوز خبری از تایید نیست. سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرده که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری ایراد‌های متعددی را از این اساسنامه گرفته است و این ایراد‌ها در حال برطرف شدن است. 

با این شرایط به نظر می‌رسد تا پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری برگزار نشود و این فدراسیون همچنان به صورت سرپرست اداره شود. چرا که حتی اگر همین امروز اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری به تایید اتحادیه جهانی برسد پروسه انتخابات این فدراسیون ماه‌ها طول خواهد کشید.

فدراسیون ژیمناستیک هم یکی دیگر از فدراسیون‌هایی است که به صورت سرپرست اداره می‌شود. زهرا اینچه درگاهی که ۴ سال ریاست فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده داشت با نظر مجمع این فدراسیون به عنوان سرپرست انتخاب شد؛ اما وزارت ورزش مقابل این تصمیم موضع گیری کرد و عوان کرد تا زمانی که اینچه درگاهی از سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک استعفا ندهد حاضر به برگزاری انتخابات این فدراسیون نیست.

در نهایت اینچه درگاهی موافقت کرد که از سمت خود استعفا کند و حمید احمدی که نایب رئیس فدراسیون ژیمناستیک بود به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. با این که یک ماه از سرپرستی احمدی در فدراسیون ژیمناستیک می‌گذرد، اما تاکنون وزارت ورزش اقدامی برای ثبت‌نام از کاندیدا‌های ریاست این فدراسیون نکرده است. این که چرا وزارت ورزش تمایلی به برگزاری انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ندارد در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

فدراسیون بسکتبال که انتخاباتش برای سومین بار متوالی لغو شد هم شرایط پیچیده‌ای دارد. گفته می‌شود یکی از کاندیدا‌های مطرح ریاست این فدراسیون که صلاحیتش تایید نشده در لغو ۳ باره انتخابات فدراسیون بسکتبال نقش داشته است و در حال حاضر هم به دنبال این است که ثبت‌نام از کاندیدا‌ها یک بار دیگر انجام شود.

این که چرا وزارت ورزش به تعیین تکلیف ریاست فدراسیون‌ها تا این حد بی تفاوت است مشخص نیست؛ اما انتطار می‌رود این وزارتخانه تلاش کند انتخابات فدراسیون‌ها را بدون هیچ شائبه‌ای و بر پایه احترام به رای مجامع این فدراسیون‌ها برگزار کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *