رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش رفتار خشونت آمیز با زندانیان بومی و سیاه‌پوست در کانادا

10:59 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۹۶۸
یک گزارش نشان می‎دهد که رفتار خشونت آمیز با زندانیان بومی و سیاه پوست در زندان‎های کانادا افزایش یافته است.

- یک گزارش درباره زندان‌های کانادا، نشان می‎دهد که زندانیان بومی و سیاه‌پوست در زندان‌های فدرال کانادا بیش از هر گروه نژادی دیگری استفاده از زور و رفتار خشن را تجربه می‌کنند.

به گزارش «نشنال آبزرور»، «لتیسیا گوترز»، کارشناس حقوقی در کانادا، می‎گوید تحقیقات نشان می‌دهد که شناسایی یک زندانی به عنوان یک فرد بومی یا سیاه‌پوست با احتمال بیشتری برای روبرو شدن با استفاده از زور و تجربه رفتار خشن مرتبط است.

به گفته وی، این موضوع بدون در نظر گرفتن عواملی مانند سطح خطر، سطح امنیت، سن یا جنسیت، در نظر گرفته می‎شود.

این تحقیقات که تقریباً ۱۰ هزار پرونده مستند استفاده از زور را بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ بررسی کرده، می‎گوید که این حوادث در آن دوره با وجود کاهش کلی جمعیت زندانیان در کانادا، افزایش یافته است.

این گزارش، می‎افزاید که ۶۰ درصد از استفاده از زور ضد بومیان، سیاه‌پوستان و سایر زندانیان با نژاد‌های دیگر در کانادا تشکیل شده و این در حالی است که این افراد تنها ۴۴ درصد از جمعیت زندان‌های فدرال را تشکیل می‌دهند.

«ایوان زینگر»، بازپرس در موضوع زندان‌های کانادا، می‎گوید «ما در چند سال گذشته شاهد افزایش باورنکردنی در استفاده از زور بوده‌ایم.»

وی می‎افزاید «ما همچنین شاهد افزایش تلاش‌ها برای خودکشی و آسیب‌رسانی به خود بوده‌ایم.»

سرویس زندان‌های فدرال کانادا، «استفاده از زور» را هرگونه اقدام کارکنان برای به دست آوردن کنترل یک زندانی، با درگیر شدن در اقداماتی مانند مهار، برخورد فیزیکی، اسپری فلفل یا استفاده از باتوم یا سلاح گرم تعریف می‌کند.

تحقیقات همچنین نشان می‎دهند که اسپری فلفل رایج‌ترین نوع زور مورد استفاده در زندان‎های کاناداست که ۴۲ درصد از کل خشونت مورد استفاده در تمام حوادث مورد بررسی را تشکیل می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *