نوروزی‌نژاد: تیم‌های عربی هرکاری کردند تا جهانی نشویم/ با انتقاد از هندبال فقط خودزنی می‌کنیم

6:45 - 23 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۸۸۰
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: مانوئل تلاش کرد تا هندبال ایران جهانی شود، پس قشنگ نیست که به او خرده بگیریم.

پوریا نوروزی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، در خصوص جهانی شدن تیم ملی هندبال اظهار داشت: خداراشکر دوباره پس از ۸ سال تیم ملی هندبال توانست حماسه‌ساز شود و بار دیگر به مسابقات جهانی صعود کند. این اتفاق نشان می‌دهد پتانسیل هندبال بالاست و باید به بهترین نحو از استعداد‌هایی که در این رشته وجود دارند، حمایت شود تا همچنان به پیشرفت ادامه دهد.

وی افزود: بعد از ۸ سال، آن هم با این تیم جوان توانستیم سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کنیم، اما برخی انتقاد می‌کنند تا این افتخار را کمرنگ جلوه دهند. کسانی که در هندبال نیستند، نباید چنین صحبت‌هایی را مطرح کنند و این موفقیت بزرگ را کم رنگ جلوه دهند. همه می‌دانند هندبال زیاد در کانون توجهات نیست و همین که‌ تیم جهانی شده باید شکرگذار باشند. اگر مسئولان می‌خواهند روند رو به رشد هندبال تداوم داشته باشد، باید حمایت کنند.

ملی‌پوش هندبال با اشاره به اینکه تست کرونای او و چند بازیکن دیگر پیش از اعزام به عربستان مثبت شده بود، گفت: تست کرونای من و چند نفر دیگر پیش از اعزام به عرستان مثبت شد. چنین شرایطی در همه جای دنیا علی‌الخصوص بین تمام ورزش‌ها امری فراگیر و به خودی خود استرس‌زا برای ورزشکاران است. امیدوارم بتوانیم خیلی زود از این چالش سخت بیرون بیاییم.

نوروزی‌نژاد با اشاره به همدلی بازیکنان ایران برای رفتن به مسابقات جهانی، تصریح کرد: خوشبختانه همه بچه‌ها با یکدلی برای موفقیت تیم ملی از هیچ تلاشی دریغ نکردند و مهم نبود چند بازیکن در اختیار نداریم. همدلی بین بازیکنان موج می‌زد و این نبود کسی بخواهد کم کاری کند. خوشحالم نتیجه این همدلی منجر به جهانی شدن تهندبال شد.

وی درباره برخی انتقادات به عملکرد تیم ملی هندبال ایران، تصریح کرد: خیلی‌ از اهالی هندبال این تیم را در حد جهانی شدن‌ نمی‌دانستند و در خوشبینانه‌ترین حالت به مکان هفتم یا هشتمی اکتفا فکر می‌کردند. این‌کار باعث می‌شود کار خوب همه زیر سوال برود. با انتقاد کردن تنها خودزنی می‌کنیم. باید بپذیریم تیم ما جوان بود و شرایط تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس هم به قدری خوب بود که هر کاری می‌کردند تا ما جهانی نشویم.

بازیکن تیم ملی هندبال در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم این رشته هم مانند والیبال و بسکتبال حرفی برای گفتن داشته باشد، باید چه امکاناتی فراهم شود، اظهار داشت: حرف شما‌ کاملا منطقی است، زیرا والیبال قدم به قدم و رو به جلو حرکت‌ کرد و ثمره آن هم این شد تا اکنون در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشد. مسئولان والیبال، هم در بحث مربی و هم در بحث استعدادیابی برنامه‌ریزی بلندمدت و هدفمندی داشتند. برنامه‌ریزی مهم است تا بتوان رفته رفته به اهداف تعیین شده دست پیدا کرد.

نوروزی نژاد افزود: این تیم اکنون به جهانی رفته و اگر مسئولان بخواهند تیم ما را به حال خودش رها کنند دیگر نمی‌توان کاری کرد. منطقی نیست فکر کنیم، چون تیم هندبال جهانی شده کار تمام شده، بلکه باید حمایت‌ها همه جانبه شود تا در دوره‌های بعدی بتوانیم در آسیا هم روی سکو برویم و در مسابقات جهانی هم حرف برای گفتن داشته باشیم. این‌ها شدنی نیست جز اینکه برنامه ریزی هدفمندی صورت گیرد. همه چیز باید دست به دست هم دهد، تا یک تیم ورزشی نتیجه ایده‌آلی بگیرد. باید حمایت‌ها چند برابر شود تا مانند والیبال خودی نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه تیم بحرین تا چند سال پیش در مقابل ما شکست می‌خورد، اما اکنون تفاوت چشمگیری در تیم آن‌ها ایجاد شده است، اینطور گفت: هر موفقیت اصولی دارد؛ تیم‌های بحرین و قطر این اصول را رعایت کردند و اگر ما هم این موارد را در برنامه کاری‌مان بگنجانیم، می‌توانیم به جایگاه آن‌ها برسیم. شکست بحرین دور از دسترس و غیر ممکن نیست و زمان آنچنانی هم نمی‌خواهد. تا همین چند سال پیش بحرین را می‌بردیم و اکنون هم اگر امکانات فراهم شود دوباره شکست دادن بحرین و حتی قطر هم غیرممکن نیست.

ملی پوش در خصوص اینکه با جدایی فرناندز، اکنون پیشنهادش چیست، اظهار کرد: هر مربی که می‌آید باید اولین هدفش این باشد تا یک برنامه بلندمدت تدوین کند. اینکه برای چهار یا پنج‌ ماه تیم دور هم‌جمع می‌شود و اردو تشکیل می‌شود کار خوبی است و باید از این بابت از مسئولان فدراسیون‌ قدردانی کرد. نباید همه چیز روی دوش خود فدراسیون باشد و سایر ارگان‌ها هم باید از هندبال حمایت کنند، چون خواه ناخواه کل سیستم به هم مرتبط است. اگر امکانات در حد استاندار‌های باشد، هر مربی می‌آید می‌تواند خوب کار کند و اهداف خود را به صورت بلندمدت در نظر گیرد. عوامل مختلفی در پیشرفت دخیل هستند و حیف است از سایر کشور‌ها عقب بیافتیم.

نوروزی‌نژاد در پایان در خصوص شرایط خود در لیگ آلمان گفت: از آنجایی که حدود یک ماه با تیم نبودم چند روزی است کنار تیم هستم تا هم با بازیکنان و هم با سیستم کادر فنی دوباره هماهنگ شوم. با تیمی بازی داریم که در دور رفت آن‌ها را با اختلاف یک گل شکست داده‌ایم. اختلاف چهار تیم اول خیلی کم است و یک باخت می‌تواند جایگاه تیم‌ها را دستخوش تغییر کند و این نشان‌می دهد کیفیت و تیم‌ها نزدیک به هم است. حتی تیم‌های پایین جدول هم با چالش سقوط نکردن روبرو هستند. همه بازی حساس و همه تیم‌ها برای کسب امتیاز می‌جنگند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *