رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: انقلاب اسلامی به ملت ایران هویت بخشید

12:12 - 22 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۸۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: انقلاب اسلامی به ملت ایران هویت بخشید و کشور را از زیر سلطه استکبار جهانی خارج کرد. ملت ایران نیز با تکیه بر روحیه خودباوری دستاورد‌های شگرفی را رقم زده‌اند.
خداییان با گرامیداشت ۲۲ بهمن ماه و با درود و سلام به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدا و ضمن آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و همه خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این انقلاب به عنوان یک معجزه الهی و انفجار نور در دنیای تاریک مادی است  و در شرایطی به پیروزی رسید که کسی باور پیروزی آن را نداشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رویکرد غرب گرایانه رژیم پهلوی و با خاطرنشان کردن معیار‌ها و شاخصه‌هایی که انقلاب اسلامی ایران را به یک معجزه تبدیل کرد، گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که حکومت پهلوی از حمایت همه جانبه غرب و به خصوص آمریکا برخوردار بود.
 
خداییان خاطر نشان کرد: در آن دوره دستگاه‌های اطلاعاتی غرب پیش‌بینی کرده بودند که تا ۱۰ سال آینده خبری از شکست رژیم پهلوی در ایران نیست، ولی انقلاب اسلامی در شرایطی که به اذعان رئیس جمهور آمریکا، ایران جزیره ثبات نام گرفته بود و ژاندارم منطقه بود، به پیروزی رسید و دنیا را به لرزه انداخت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران موجب شد نظریه‌پردازان انقلاب‌ها، در نظریات خود تجدیدنظر کنند، تصریح کرد: تا آن زمان دنیا بین دو ابرقدرت کمونیسم شرق و لیبرال غرب تقسیم شده بود و هر انقلابی که در دنیا به پیروزی می‌رسید یا وابسته به شرق بود یا غرب؛ اما در چنین دوره‌ای انقلابی بدون هیچ وابستگی به غرب و شرق و مبتنی بر آموزه‌های دینی و احکام اسلام حاکم شد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه اسلام معیار، مبنا و محرک یک انقلاب شد و دست رد به سینه شرق و غرب زد، یادآورشد: همین عامل باعث شد افرادی که در خصوص مبانی انقلاب‌ها نظریه ارائه می‌دادند اسلام را به‌عنوان مبانی انقلاب و جنبش در دنیا در نظریات خودشان محاسبه کرده و انقلاب اسلامی الگوی بسیاری از نهضت‌های آزادی‌بخش در اقصی نقاط جهان شود.

 خداییان با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر جنبش‌های آزاد دنیا گفت: ایران اسلامی و قیام حضرت امام خمینی (ره) الگوی ملت‌های آزادی‌خواه دنیا قرار گرفت و موجب اعتمادبه نفس آن‌ها شد.

وی با تاکید براینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران نهضت‌های ضد استکباری در جهان به خصوص در کشور‌های اسلامی رونق پیدا کرد، افزود: انقلاب اسلامی به ملت ایران هویت بخشید و کشور را از زیر سلطه استکبار جهانی خارج کرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه کینه استکبار جهانی از جمهوری اسلامی را ناشی از افزایش عمق استراتژیک ایران به دریای مدیترانه و مرز‌های کشور‌های اسلامی دانست و گفت: مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی تعیین سرنوشت مردم از طریق انتخابات و صندوق رای بود.

 خداییان با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های نظامی، دفاعی، هسته‌ای، پزشکی، علمی و دیگر حوزه‌ها، گفت: امروزه ملت ایران با وجود شرایط تحریم و با تکیه بر روحیه خودباوری ناشی از انقلاب اسلامی، دستاورد‌های شگرفی را رقم زده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *