کاهش روز افزون آمار جرایم در سازمان قضايی نيروهای مسلح/ تقویت جایگاه فرماندهی در نیرو‌های مسلح از موضوعات مهم است

10:54 - 22 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۸۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح گفت: یکی از موضوعات مهم در نیرو‌های مسلح، تقویت جایگاه فرماندهی است. با تدابیر صورت گرفته در امر پیشگیری از وقوع جرم شاهد کاهش روز افزون آمار جرایم بوده ایم.
- حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان در دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا خصوصاً شهید حسن باقری و تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت کشور از هیچ کوششی فرو گذاری نکرده و از پاک‌ترین نیرو‌های مسلح در دنیا هستند.

رئیس سازمان قضايی نيروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در نیرو‌های مسلح، تقویت جایگاه فرماندهی است و سازمان قضایی با اعتقاد به اینکه شخصیت حقیقی و حقوقی مجرم باید از هم تفکیک شود در عمل مصمم به جلوگیری از ورود هرگونه خدشه به جایگاه حقوقی نیرو‌های مسلح بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تدابیر صورت گرفته در امر پیشگیری از وقوع جرم و علیرغم افزایش تعداد کارکنان نیرو‌های مسلح، شاهد کاهش روز افزون آمار جرایم بوده ایم تصریح کرد: این تدابیر حکایت از زحمات شبانه روزی همکاران ما در سازمان و ستاد کل نیرو‌های مسلح دارد.

سر لشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، ولادت حضرت علی (ع) و تبریک مجدد انتصاب رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اظهار کرد: سازمان قضایی در عمل به عنوان بازویی توانمند برای نیرو‌های مسلح است و فرمانده معظم کل قوا در جلسات متعدد بر حفظ و تقویت جایگاه سازمان قضایی تأکید داشته اند و به جهت صیانت از نیرو‌های مسلح، ادامه کار مداوم این سازمان مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به سخنان فرمانده معظم کل قوا و دیدگاه ایشان نسبت به جایگاه مهم و اساسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، عنوان کرد: رسیدگی تخصصی به پرونده‌ها و شناخت کافی این سازمان نسبت به نیرو‌های مسلح باعث حفظ شأن و جایگاه نیرو‌های مسلح شده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: در همه دوره‌ها رابطه سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح بسیار خوب بوده و این امر در چند سال اخیر کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح، افزود: آموزش و پیشگیری آن قدر مهم است که در اکثر جلسات ستاد کل نیرو‌های مسلح آن را با تأکید در دستور کار خود قرار داده است.

گفتنی است در این جلسه ابراهیم مهرانفر، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان قضایی نیز برخی از مسائل مربوط به این سازمان و ستاد کل نیرو‌های مسلح را مطرح کرد که سرلشکر باقری دستورات لازم را در مورد آن صادر کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *