پیش بینی وزش باد شدید در نواحی شرق کشور/ احتمال بارش باران در پایتخت

9:41 - 22 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۷۹۵
رفیعی گفت: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور و همچنین جنوب کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود.
کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز در استان‌هایی که در شمال غرب و غرب و جنوب غرب کشور واقع شده اند و استان‌های ساحلی خزر استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بخش‌هایی از مرکز کشور و همچنین از اواخر وقت امروز شمال شرق کشور بارش برف و باران وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی کشور بارش باران همراه با رعد و برق خواهد بود، گفت: فردا نیز بارش‌ها در شمال غرب کشور و غرب قطع خواهد شد، سایر مناطق همچنان ادامه بارش‌ها را خواهند داشت.
 
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: فردا نیز مناطقی از استان‌های فارس، کرمان، بوشهر یزد و خراسان جنوبی هم بارش خواهند داشت.
 
وی افزود:برای روز یکشنبه استان‌های ساحلی خزر بخش‌های از کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد و خراسان جنوبی بارش‌ها ادامه خواهد داشت.
رفیعی ادامه داد: برای روز شنبه در نوار شمالی کشور و در روز یکشنبه نوار شرقی کشور کاهش دما را خواهیم داشت.
 
وی افزود: روز‌های یکشنبه و دوشنبه در نیمه شرقی کشور و همچنین جنوب کشور پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که در برخی از نقاط مستعد سبب گرد و خاک خواهد شد.
 
این کارشناس هواشناسی گفت: آب‌های شمالی خلیج فارس امروز مواج خواهد بود و روز شنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز هم این شرایط را خواهند داشت، آب‌های دریای خزر نیز روز‌های جمعه و یکشنبه مواج و متلاطم خواهد شد.
 
وی در پایان در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران نیز گفت: تهران امروز آسمان نیمه ابری کمی تا قسمتی ابری همچنین گاهی با وزش باد و همینطور بارش باران را خواهد داشت حداکثر دما ۱۴ درجه بالای صفر و فردا نیز حداقل دما حدوداً به ۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *