رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم

15:50 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۷۳۴
معاون درمان وزارت بهداشت وی با تاکید براینکه در زمینه بیماری‌ها باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم، گفت: باید حتما روی بیماری‌های زمینه ایی مانند دیابت و فشار خون تمرکز شود که ریشه بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها است.

- بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید کریمی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم که نیاز به پشتیبانی و تقویت سیستم بهداشت و درمان دارد.

وی افزود: شاهد افتتاح بیمارستانی در جهرم هستیم که در نوع خود درجه یک بوده و مجهز به تجهیزات باکیفیت و به روز است.

وی، هدف وزارت بهداشت در دولت جدید را عدالت و تعالی نظام سلامت دانست و گفت: این پروژه بزرگ درمانی نمود یه جهش عالی در حوزه درمان است. با افتتاح این بیمارستان نیاز‌های درمانی مردم شریف جهرم برطرف و دیگر نیاز به مراجعه به سایر مراکز ندارند.

وی با تاکید براینکه در زمینه بیماری‌ها باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم، گفت: باید حتما روی بیماری‌های زمینه ایی مانند دیابت و فشار خون تمرکز شود که ریشه بسیاری از بیماری‌ها از آن‌ها است. همچنین از اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت تاکید بر پزشک خانواده و ارجاع بیماران به پزشک متخصص است.

کریمی تاکید کرد: تمام تلاشمان این است که سیستم بهداشت و درمان در کشور و همین طور استان فارس روز به روز بهتر شده و تعالی پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *