رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه ۱۴۴ قاضی از زندان‌های این استان بازدید کردند

14:46 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۷۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به همراه ۱۴۴ نفر از قضات استان با حضور در زندان‌های سراسر استان با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

_ ناصر عتباتی به همراه ۱۴۴ نفر از قضات استان با حضور در زندان‌های سراسر استان با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار و به درخواست‌های تک تک آن‌ها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: به یمن ایام الله فجر انقلاب و ایام پر فیض ماه رجب با برنامه ریزی دقیق در کل استان، مسئولان قضایی ضمن حضور در بند‌های مختلف زندان با مددجویان دیدار کردند و از وضعیت قضایی آن‌ها اطلاع حاصل کردند.

وی هدف از بازدید مفصل و گسترده را که از ساعت ۱۳ شروع و تا ساعت ۱۹:۳۰ شب ادامه داشت بررسی وضعیت خدمت رسانی در زندان و در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر حفظ کرامت انسانی زندانیان عنوان و اظهار کرد: یکی از نتایج مهمی که این بازدید‌ها و دیدار‌ها به همراه دارد اطلاع از وضعیت قضایی مددجویان و بهره مندی مستحقین از ارفاقات و تخفیفات قانونی مانند مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، استفاده از سامانه‌های الکترونیک، اعزام به مرخصی و دیگر موارد قانونی هست که به حمدالله در این بازدید ۷ ساعته همه این موارد حاصل شد.

۱۴۴ نفر قاضی از زندان‌های آذربایجان غربی بازدید کردند

عتباتی سپس به بیان این ارفاقات و تخفیفات شامل شده به زندانیان پرداخت و اظهار کرد: حاصل این بازدید مرخصی پایان حبس به تعداد ۱۸۱ زندانی، موافقت با آزادی مشروط ۲۵ نفر، موافقت با تعلیق ۸۰ نفر، تعداد زندانیان برخوردار از مرخصی ۲هزار و ۲۸۴ نفر، تعداد زندانیان برخوردار از اشتغال ۱۱۱ نفر، موافقت با درخواست عفو ۲۵ نفر، موافقت با تخفیف مجازات ۱ نفر، موافقت با درخواست پابند ۲۶ نفر بود.

پس از آیین بازدید، عتباتی و دیگر مسئولان قضایی استان در محل حسینیه زندان مرکزی ارومیه حاضر و حکم آزادی ۱۱۶ زندانی زندان مرکزی ارومیه را به همراه یک شاخه گل به ایشان تقدیم و آن‌ها را از درب زندان که خانواده‌های زندایان هم با اطلاع قبلی در پشت آن تجمع و منتظر عزیزان خود بودند بدرقه کردند.

پس از مراسم آزادسازی زندانیان، دکتر عتباتی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و محمدی مدیر کل زندان‌های استان در جلسه بنیاد تعاون زندانیان شرکت و درخصوص اشتغال زندانیان تصمیم گیری کردند.

عتباتی در این جلسه به استفاده حداکثری از ظرفیت زندانیان برای اشتغال تاکید کرد و گفت، اشتغال برای زندانی یعنی امید به آینده و بهترین راه حل برای برگشت زندانی به جامعه است.

وی افزود، وقتی زندانی حرفه و شغل خاصی را فرا می‌گیرد و به آن عادت می‌کند مزه نان حلال را می‌چشد هم به زندگی و هم به آینده امیدوار می‌شود و این زندانی دیگر به سمت بزهکاری نخواهد رفت.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به دادیار ناضر زندان و رئیس زندان تاکید کرد زندانیانی که گواهی اشتغال دارند و حرفه آموزی کرده اند از تخفیفات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه مدیر کل زندان‌های استان و مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان گزارشی از روند اقدامات بنیاد ارائه و نهایتاً جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد و مهمترین مصوبه این جلسه فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر از زندانیان ظرف یک هفته آینده بود.

گفتنی است در بازدید رئیس کل دادگستری اذربایجان غربی از زندان مرکزی ارومیه محل ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌های خود و نیز کارگاه قالی بافی اشتغال بند نسوان ارومیه افتتاح شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *