رئیس قوه قضاییه در بازدید از دادگستری و دادسرای مرکز استان اصفهان: تلاش داریم تا پس از آسیب شناسی و احصاء مشکلات قضایی استان در جهت رفع آن گام برداریم

12:38 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۶۷۱
رئیس قوه قضاییه، گفت: گلایه‌ مردم از طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها، به حق است و باید در جهت رفع این مشکل با فوریت اقداماتی را انجام دهیم و در تحقق این مهم تجهیز نیرو و امکانات و کمک سایر دستگاه‌ها به ما در این جهت بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای که در سفری از پیش اعلام‌نشده و بدون تشریفات رسمی به استان اصفهان سفر کرده است، از دادگستری و دادسرای مرکز این استان بازدید به عمل آورد.

رئیس عدلیه در جریان این بازدید به بررسی موردی برخی از پرونده‌ها پرداخت و دستورات مقتضی را جهت تسریع در رسیدگی به آن‌ها صادر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین از مسئولان و متصدیان مربوطه در این مراجع قضایی استان اصفهان، در خصوص فرآیند رسیدگی، موجودی و نوع پرونده‌ها، سوالاتی را مطرح کرد و توصیه‌هایی را خطاب به آن‌ها پیرامون ارتقاء کیفیت خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان اظهار داشت.

در اثنای بازدید رئیس عدلیه از دادگستری و دادسرای مرکز استان اصفهان، پس از بازدید از چندین بخش و شعبه، با توجه به ورودی بالای پرونده‌ها به این مراجع قضایی و همچنین حضور مردم در محوطه دادگستری و دادسرا جهت پیگیری پرونده شان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه بازدید خود از بخش‌های مختلف را متوقف کرد و به مدت یک ساعت و نیم به گفتگوی چهره به چهره و بدون واسطه با مردم و مراجعه‌کنندگان پرداخت و پس از استماع مسائل و مشکلات آنها، دستورات لازم را به‌صورت موردی برای پیشبرد رسیدگی به پرونده‌های مراجعه‌کنندگان صادر کرد.

رئیس عدلیه در جریان این بازدید بابیان اینکه سفر من به استان اصفهان یک سفر غیررسمی محسوب می‌شود و باهدف احصاء مشکلات قضایی این استان صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم تا پس از آسیب‌شناسی و احصاء مسائل و مشکلات قضایی استان اصفهان با کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های متولی و دولت و مجلس، در جهت رفع این آسیب‌ها و مشکلات گام برداریم.

رئیس دستگاه قضا بابیان اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان زیاد است، بیان کرد: با توجه به کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری و دادسرای اصفهان به هر میزان که در جهت تجهیز نیروی انسانی در این دادگستری و دادسرا اقدام کنیم باز هم تکافوی ورودی پرونده‌ها نیست، لذا باید برای این وضعیت تدبیری ویژه اتخاذ شود.

رئیس عدلیه بابیان اینکه وضعیت مراجع و مراکز استان اصفهان به لحاظ امکانات اداری و سخت‌افزاری و فیزیکی مناسب نیست، گفت: باید برای رفع مشکلات اداری و تجهیزاتی مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا روند خدمت‌رسانی به مردم و مراجعه‌کنندگان در این مراکز و مراجع ارتقاء یابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: یکی از مسائلی که از سوی مراجعه‌کنندگان به دادگستری استان اصفهان موردتوجه بود گلایه‌مندی از طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها بود که این گلایه مردم به‌حق است و باید در جهت رفع این مشکل با فوریت اقداماتی را انجام دهیم و در تحقق این مهم تجهیز نیرو و امکانات و کمک سایر دستگاه‌ها به ما در این جهت بسیار حائز اهمیت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *