اختصاص پنج هزار میلیارد اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد

12:23 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۶۶۳
با تصویب اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان در سال آینده به کمیته امداد اختصاص یافت.

- اعضای کمیسیون تلفیق مجلس مجلس شورای اسلامی در جلسه شب گذشته خود با اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، رئیس کمیته هدفمندی کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به تصویب تبصره ۱۴ در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: در قالب این تبصره، ۳۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از مسکن مددجویان کمیته امداد در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسکن مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته بود، گفت: در لایحه بودجه پیشنهادی دولت، این ارقام در زیرمجموعه جداول دیده شده بود که با تصویب کمیسیون تلفیق، اعتبار خوبی برای بحث مسکن مددجویان در نظر گرفته شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اجرای طرح جهش مسکن توسط دولت، اضافه کرد: حدود ۳۶۰ هزار واحد مسکن در قالب این طرح ملی به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است و در این زمینه ضروری است که اعتباراتی متناسب با این تعداد مسکن برای مددجویان کمیته امداد پیش‌بینی شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ملی جهش مسکن امتیارات خوبی برای مددجویان پیش‌بینی شده است که برای بهره‌مندی این اقشار از این طرح، باید حمایت‌های بیشتری انجام شود تا زمینه استفاده آنان از این طرح ملی و خانه‌دار شدن آن‌ها فراهم شود. در حال حاضر کمیته امداد موظف شده است که طی چهار سال آینده، سالانه ۹۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان احداث کند.

عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی نمایندگان برای افزایش مستمری مددجویان، اظهار کرد: ما در مجلس آمادگی داریم هر پیشنهادی برای بهبود وضعیت این قشر را سریع رسیدگی و تصویب کنیم که مسکن نیز یکی از این موارد است.

کمیته امداد امام خمینی(ره) از زمان فعالیت در حوزه مسکن و از سال ۱۳۶۸ تاکنون حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن در قالب احداث و تکمیل یا خرید مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت خود تامین کرده است. این آمار برای سال ۱۳۹۸ تامین ۲۵ هزار واحد مسکن بوده که در سال ۹۹ نیز ۲۵ هزار و ۸۵۱ واحد مسکن برای مددجویان احداث، تکمیل یا خریداری شده است.

به گفته مصطفی خاکسار، قائم مقام کمیته امداد، این نهاد از ابتدای سال جاری ۱۰۸ هزار خدمت عمرانی به مددجویان ارائه داده که از این تعداد، حدود ۵۲ هزار خدمت در حوزه مسکن انجام شده است.

کمیته امداد در سال جاری تامین ۳۴ هزار ۶۸۵ واحد مسکن برای جامعه هدف را پیش‌بینی کرده که تاکنون حدود ۲۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و تحویل مددجویان شده است و مابقی نیز تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید. همچین ۵۴ هزار مورد خدمت تعمیر مسکن در سال جاری به مددجویان ارائه شده است.

با توجه به تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه مسکن کمیته امداد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظار می‌رود شاهد یک رشد قابل توجه در تامین مسکن مددجویان باشیم که اجرای طرح ملی جهش مسکن نیز به تقویت این موضوع کمک خواهد کرد. مساله‌ای که نیازمند در نظر گرفتن تسهیلات متناسب با میزان درآمد این خانواده‌هاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *