رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«دِرب» در ایستگاه پایانی جشنواره فیلم فجر/آخرین سانس خانه جشنواره میزبان «نمور»

12:30 - 21 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۶۰۰
آخرین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بی دل در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره پشت سر گذاشته خواهد شد.

 - جشنواره فیلم فجر همواره در ادوار پیشین خود به عنوان مهمترین رویداد سینمای کشور شناخته شده است، رویدادی که برای تمامی اقشار مختلف سینما حائز اهمیت بوده و از سویی جشن سینما و تماشای فیلم برای مخاطبان محسوب می‌شود.

جشنواره فیلم فجر در دوره چهلم، اما تفاوت‌های فراوانی نسبت به گذشته پیدا کرده است، جشنواره‌ای که پس از گذر از دو سال کرونایی می‌تواند نور تازه‌ای بر بدنه خسته سینمای کشور پس از این دو سال بتاباند، سینمایی که بیش از دو سال درگیر تعطیلات بی وقفه بود و هیچوقت نتوانست به صورت کامل میزبان مخاطبان باشد.

حال دوره چهلم مهمترین رویداد سینمایی کشور آغاز به کار کرده است، جشنواره‌ای که امسال شاهد حضور حداکثری چهره‌های جوان و کارگردانان فیلم اولی بوده و از سویی حضور کارگردانان باسابقه‌ای همچون محمدحسین مهدویان و رضا میرکریمی را نیز در خود می‌بیند.

آخرین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بی دل در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره پشت سر گذاشته خواهد شد. 

دِرب

فیلم سینمایی «درب» ساخته هادی محقق شاید ناشناخته ترین اثر چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد که در آن محقق علاوه بر نویسندگی و کارگردانی بازیگری نقش اول فیلم را نیز بر عهده دارد. باید دید این فیلم تا چه حد با اقبال عمومی مخاطبان روبرو می شود، بدون شک این فیلم دارای استانداردهایی بوده که جشنواره حضور آن را بر بسیاری دیگر از آثار سینمایی ارجح دانسته است. 

فیلم سینمایی «دِرب» جدیدترین ساخته هادی محقق به تهیه‌کنندگی رضا محقق نماینده‌ای از سینمای هنری است که برای رقابت با سایر آثار راهی مهمترین رویداد سینمایی کشور شده است. «دِرب» روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند. 

هادی محقق، محمد اقبالی و… از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. فیلم «دِرب» در استان کهگیلویه و بویراحمد و در روستاهای اطراف شهر سوق فیلمبرداری شده است. 

«او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو» و «ایرو» از جمله ساخته‌های هادی محقق هستند که در دوره‌های پیشین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند. رضا محقق هم در کارنامه سینمایی خود تهیه‌کنندگی فیلم‌های متعددی از جمله «او خوب سنگ می‌زند»، «ممیرو»، «ایرو»، «نگاهی به آسمان»، «شهر خاموش» را دارد. 

نمور

فیلم سینمایی «نمور» به کارگردانی داوود بی دل و تهیه‌کنندگی یاسر جعفری دومین ساخته این کارگردان است که برای رقابت در چهلمین جشنواره فیلم فجر راهی این رویداد بزرگ سینمایی شده است.

«نمور» یکی از ۲۲ فیلم منتخب هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر است که کمتر از یک ماه دیگر در این رویداد مهم سینمایی به رقابت با آثار دیگر می‌پردازد.

فیلمنامه این ملودرام ملتهب اجتماعی را نوشین معراجی به نگارش درآورده است و این دومین فیلم سینمایی بی دل در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

محمدرضا علیمردانی، سمیرا حسن‌پور، نسیم ادبی، باربد بابایی، پریسا شاهولیان، محمدرضا عباسی، سید بنیامین شهیدزاده و با حضور بهاره کیان افشار بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «تالاب رو از زندگی من نقاشی کردند، لجن‌زار و نمور.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *