رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک پرونده قصاص با کمک شورای حل اختلاف در استان فارس به صلح و سازش ختم شد

17:27 - 20 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۵۵۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همزمان دهه فجر رئیس کل دادگستری استان فارس از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی و اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان کوه چنار خبر داد.

 - رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۰ فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است، بیان کرد: در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از هسته‌های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در تشریح این پرونده گفت: حدود ۸ سال پیش در شهرستان کوه چنار در پی بروز اختلاف مالی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت جوانی جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف کوه چنار و غالب بودن فرهنگ عشیره ای. در این منطقه با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌ی اولیای دم، در نهایت رضایت اولیاء دم اخذ و رضایت آنان نسبت به محکوم پرونده حاصل شد.

وی با قدردانی از اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف خاطر نشان کرد: بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد؛ این امر از مهمترین دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شورا‌های حل اختلاف استان است.

لازم به ذکر است شهرستان کوه چنار یکی از شهرستان‌های غربی استان فارس به مرکزیت شهر قائمیه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *